ثبت ارشیا

ثبت شرکت

پس از تصمیم در مورد شروع گسترده یک کسب و کار ، اولین مرحله ثبت شرکت می باشد. اما احتمالا این سوال پیش می آید که ثبت شرکت چیست؟ ثبت شرکت ، یک فرایندی است که به واسطه آن اشخاص حقیقی تبدیل به شخص حقوقی می گردند تا به موجب آن بتوانند در چهار چوب قوانین و ضوابط کشور کسب درآمد و سود نمایند. در این خصوص سوالات و مسائل مختلفی وجود دارد که دراین مقاله به بررسی آن ها خواهیم پرداخت؛ تا شاید بتواند مشاوره ای برای ثبت شرکت تان باشد و در ابتدا به مراحل ثبت شرکت در ایران می پردازیم.

 

ثبت شرکت

 

مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها

 

طبق دستورالعمل های صادره از سوی سازمان های مربوطه و ثبت کشور، قبل از تاسیس شرکت نیاز به انجام مراحلی می باشد. جهت ثبت شرکت می بایست از طریق سامانه ثبت اداره ثبت شرکت ها به آدرسirsherkat.ssaa.ir اقدام نمود. و فرم ثبت شرکت را تکمیل کرد.

در اینجا مراحل انجام ثبت شرکت در سایت ثبت شرکت ها را به ترتیب بررسی می نماییم؛ تا با نحوه ثبت شرکت آشنا شوید:

 

راهنمای ثبت شرکت در سامانه ثبت شرکت ها ( مراحل ثبت شرکت اینترنتی )

 

راهنمای ثبت شرکت

 

  • اطلاعات متقاضی را تکمیل نمایید

 

به عنوان اولین گام، متقاضی اطلاعات شخصی خود را که شامل نام و نام خانوادگی، شماره تلفن، تابعیت متقاضی، در صورت ایرانی بودن شماره ملی و در صورت غیر ایرانی بودن شماره گذرنامه، سمت وی و مشخصات صاحب امضا شرکت را وارد می نمایید.

 

  • اطلاعات شخص حقوقی را تکمیل نمایید

 

انتخاب نام شرکت از مهم ترین و شاید مشکل ترین مراحل موجود است. چون این نام می بایست سه سیلابی، مطابق با فرهنگ اسلامی و مناسب با موضوع شرکت باشد، و البته پیش از این به ثبت نرسیده باشد. با رعایت این نکات، می بایست پنج نام را به ترتیب الویت تان در این سامانه به ثبت برسانید. شخص متقاضی تعیین نام می بایست یکی از سهام داران یا وکیل دادگستری باشد که دارای وکالتنامه است. در این مرحله پس از تایید نام که ممکن است اولویت اول تان تایید شده باشد؛ یک کد رهگیری در اختیارتان قرار می دهند که در پیگیری مراحل بعدی نیز بسیار کاربرد خواهد داشت، پس آن را یادداشت و نگهداری نمایید.

 

  • انتخاب موضوع و مدت فعالیت شرکت

 

موضوع یا هدف از فعالیت شرکت باید مطابق با قوانین اسلامی مشخص شود. موضوع فعالیت شرکت نیازمند دریافت مجوز از سازمان یا ارگانی خاص می باشد، که قبل از ثبت شرکت ابتدا باید آن را دریافت و شماره و تاریخ آن را در این سامانه ثبت نمایید. به طور مثال برای ثبت یک شرکت گردشگری ابتدا باید از سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجوز گرفت. همچنین، شرکا می توانند مدت فعالیت شرکت را به صورت محدود و یا نامحدود ثبت نمایند. ( البته می توانند شرکت را برای مدت معینی تاسیس کنند. )

 

  • ثبت اطلاعات دفتر

 

نشانی و آدرس دقیق دفتر کار و شرکت تان را وارد نمایید. تمامی مدارک مورد نیاز از سوی اداره ثبت شرکت ها برای شما به این آدرس ارسال خواهد شد.

 

  • سرمایه شرکت

 

ارزش ریالی هر سهم از شرکا باید به طور دقیق و نوع سرمایه شخص حقوقی بدین معنا که نقدی یا غیر نقدی است باید مشخص شود.

 

  • اطلاعات ، سهام و سمت شرکا و اشخاص

 

در این صفحه می بایست مشخصات تمامی شرکا از جمله اطلاعات شناسنامه ای، آدرس پستی، شماره های تماس و غیره را وارد نمایید. و در صفحه بعد، میزان سهام هر کدام از شرکا را به صورت نقدی و یا غیر نقدی مشخص نمایید. و در مرحله بعد هم سمت مدیران، بازرسین و دارندگان حق امضا مشخص می شوند. و البته اگر شرکت دارای نماینده و یا وکیل است؛ نام وی را در قسمت بعد وارد نمایید.

 

  • شعبه های شرکت

 

اگر شرکت شعبه ی دیگری دارد؛ اطلاعات مربوط به آن را به طور دقیق و کامل وارد نمایید.

 

  • روزنامه و سال مالی

 

روزنامه و سال مالی شرکت تان را در این مرحله وارد نمایید.

 

  • اساسنامه و شرکت نامه

 

پس تایید کامل اطلاعات ذکر شده، در این مرحله می بایست اساسنامه و شرکت نامه را ارائه و بار گذاری نمایید.

 

  • مدارک مورد نیاز ثبت

 

در این مرحله پایانی، سامانه ثبت شرکت ها و موسسات،مدارکی که باید ارائه دهید را نشان می دهد. با مطالعه این مدارک و تایید آن ها و پذیرش تقاضای تاسیس شرکت، ثبت نهایی صورت می گیرد.

پس از چند روز کاری نتیجه ثبت شرکت به شما اعلام خواهد شد. و پس از کسب تایید از سامانه ثبت شرکت ها می بایست مدارک مورد نیاز را به این اداره پست و ارسال نمایید. نحوه ارسال مدارک ثبت شرکت در قسمت پایانی درج شده است. و در پایان اداره ثبت شرکت ها همزمان با ثبت شرکت، اقدام به اعلام عمومی ثبت شرکت در روزنامه رسمی و یکی از روزنامه های کثیرالنتشار مرکز اصلی شرکت می نماید.

 

این مطلب آشنایی و آموزش کار با سامانه ثبت تاسیس شرکت نیز محسوب می شود.

 

شرایط ثبت شرکت

 

گام اول : موضوع و هدف فعالیت شرکت را مشخص نمایید

 

ابتدا موضوع فعالیت شرکت تان را مشخص کنید؛ با توجه به این که کار شرکت چیست، اگر نیاز به مجوز ثبت شرکت از سازمان و یا نهاد خاصی دارد، ابتدا آن را کسب نمایید.

 

گام دوم : نام شرکت را تعیین کنید

 

بر اساس نوع فعالیت شرکت نامی برای آن مشخص نمایید. با توجه به این که در سال های اخیر تعداد شرکت ها رشد چشم گیری داشته است. انتخاب نامی غیر تکراری و نو بسیار اهمیت دارد. این نام می بایست گویای فعالیت شرکت باشد و حس اعتماد را به مخاطب القا نماید.

 

گام سوم : شرکای خود را انتخاب نمایید

 

به موجب قانون، ثبت شرکت به صورت تک نفره امکان پذیر نیست؛ و حداقل تعداد شرکا برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود و موسسات انتفاعی دو نفر می باشد. برای ثبت شرکت سهامی خاص حداقل 3 نفر و برای سهامی عام حداقل پنج شخص و برای انجمن ها و موسسات غیر انتفاعی با توجه به اساسنامه مربوطه نیاز است . در نهایت توجه داشته باشید، با اشخاصی تجارت تان را آغاز نمایید که معتمد شما هستند.

 

گام چهارم : سرمایه اولیه شرکت را مشخص کنید

 

پس از انتخاب شرکای شرکت تان می بایست سرمایه اولیه برای تشکیل شرکت را تعیین کنید. برای شرکت های سهامی عام پنج میلیون ریال و شرکت های سهامی خاص یک میلیون ریال در نظر گرفته می شود؛ و قطعا هر چه سرمایه شرکت بیشتر باشد، راحت تر تسهیلات دریافت می کنند. پس از تعیین سرمایه، میزان سهم یا سهم الشرکه را هر شخص را مشخص نمایید.

 

گام پنجم : شرکت نامه و یا اساسنامه را مشخص نمایید

 

به عنوان شرط آخر در ثبت شرکت می بایست اساسنامه و یا شرکت نامه برای شرکت تدوین و مشخص نمایید.

این موارد و رعایت آن ها و جزئیات شان از قوانین ثبت شرکت ها محسوب می شوند.

 

انواع شرکت

 

ثبت شرکت در ایران انواعی نیز دارد ، که به ترتیب به بررسی آن ها خواهیم پرداخت .

 

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

 

در اینجا به آموزش ثبت شرکت با مسئولیت محدود می پردازیم:

ثبت شرکت با مسئولیت محدود چیست؟ شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده است و هر یک از شرکا فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت خواهند بود. از شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود می توان به شرایط شکلی تشکیل آن اشاره نمود که شامل تنظیم قرارداد کتبی میان شرکا می باشد که کلیه شرکا می بایست آن را امضا نمایند. هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود بستگی به سرمایه شروع به کار و ثبت آن خواهد داشت.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدودمشخص نشده استو می تواند از محاسن آن باشد. قانون گذار در خصوص مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت با مسئولیت محدودسختگیر نبوده و داشتن مدرک یا مقطعی خاص از تحصیلات ضرورت ندارد.

فرم های ثبت شرکت با مسئولیت محدودو نمونه پر شده اساسنامه آن می توانند چون مشاوری برای شما عمل کنند.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

1 - مدارک کامل شناسایی مدیران و شرکا

2 - تقاضانامه جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود

3 - شرکت نامه و اساسنامه

4 - اخذ مجوز در صورت نیاز

5 - گواهی عدم سو پیشینه اعضای هیئت مدیره

 

 ثبت شرکت سهامی خاص

 

در اینجا تلاش می کنیم صفر تا صد ثبت شرکت سهامی خاص را به طور مختصر بررسی کنیم.

شرکتی است بازرگانی ( حتی اگر فعالیت آن بازرگانی نباشد. ) که تمام سرمایه ی آن منحصرا توسط موسسین تامین شده است؛ و تعداد اعضای شرکت سهامی خاص یا سهام داران نباید از 3 نفر کم تر باشد و مسئولیت هر یک از آن ها محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها می باشد. همچنین عبارت شرکت سهامی خاص باید قبل از نام شرکت با بعد از آن و بدون فاصله با نام شرکت در کلیه اوراق و اطلاعیه ها وغیره به طور روشن و خوانا قید شود. از جمله شرایط ثبت شرکت سهامی خاص این است که اساسنامه شرکت به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد. برای اطلاع از چگونگی ثبت شرکت سهامی خاص می توانید فرم ثبت شرکت سهامی خاص را دانلود و به بررسی آن بپردازید، و حتی نمونه پر شده اظهار نامه ثبت شرکت سهامی خاص را نیز مطالعه فرمایید.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص

 

1 - مدارک کامل شناسایی مدیران و شرکا

2 - تقاضانامه جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود

3 - شرکت نامه و اساسنامه

4 - اخذ مجوز در صورت نیاز

5 - گواهی عدم سو پیشینه اعضای هیئت مدیره

 

دریافت گواهی از بانک در تشکیل و ثبت شرکت سهامی خاص

 

در این قسمت قرار است نگارش نامه ای خطاب به سازمان بورس و اوراق بهادار و اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ای را انجام دهید، که برای انجام پذیره نویسی سهام شرکت مد نظر می باشد.

 

راهنمای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص

 

برای ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص ابتدا باید صورتجلسه تغییرات را تنظیم، و آن را در سامانه اداره ثبت شرکت ها ثبت کنید؛ در ادامه قطعا به اطلاعات شناسنامه ای شرکت نیاز خواهید داشت. آموزش تصویری ثبت شرکت سهامی خاص می تواند بسیار مفید واقع شود.

 

ثبت موسسه غیر تجاری

 

می تواند عناوینی مانند تشکیلات ، انجمن ، کانون یا بنگاه و امثال آن را در بر گیرد و مقصود آن ها غیر تجاری است و شامل امور علمی ، ادبی ، امور خیریه و امثال آن می باشد .

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت موسسه

 

1 - مدارک کامل شناسایی مدیران و شرکا

2 - تقاضانامه جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود

3 - شرکت نامه و اساسنامه

4 - اخذ مجوز در صورت نیاز

5 - گواهی عدم سو پیشینه اعضای هیئت مدیره

 

ثبت شرکت تضامنی

 

شرکتی است که برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود. اگر دارایی شرکت برای تامین قروض کافی نباشد، هر یک از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض می باشد. در نام شرکت تضامنی باید عبارت شرکت تضامنی و حداقل نام یکی از شرکا ذکر شود.

 

ثبت شرکت سهامی عام

 

شرکت بازرگانی می باشد  ( حتی اگر فعالیت آن بازرگانی نباشد. ) که سرمایه ی آن به سهام، تقسیم و بخشی از آن از طریق فروش سهام به مردم تامین خواهد شد. تعداد سهام داران از 5 نفر نباید کمتر باشد و مسئولیت هر یک محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها می باشد. که عبارت شرکت سهامی عام باید قبل از نام شرکت با بعد از آن و بدون فاصله با نام شرکت در کلیه اوراق و اطلاعیه ها وغیره به طور روشن و خوانا قید شود.از جمله مراحل ثبت شرکت سهامی عام کسب پذیره نویسی می باشد، که بدین معنا می باشد: پذیره نویسی سهم،عمل حقوقی است که شخصی متعهد می شود با تامین قسمتی از سرمایه شرکت، در شرکت سهامی عام ، شریک شود.

 

اقدامات پس از ثبت شرکت

 

بعد از تایید ثبت شرکت شما و اخذ آگهی تاسیس ، نوبت به پرداخت هزینه های روزنامه رسمی ، روزنامه کثیر الانتشار ، پلمپ دفاتر می رسد ؛ هر یک از بخش ها به صورت جداگانه در این مطلب توضیح داده می شود .

 

ثبت روزنامه رسمی

 

روزنامه رسمی

 

همان گونه که مطرح شد، ثبت شرکت و هر گونه تغییر در اعضا و سرمایه ی آن از طریق روزنامه رسمی به اطلاع عموم خواهد رسید. 

شما می توانید اطلاعات ثبت شده در روزنامه رسمی را از طریق سامانه rrk.ir و از بخش آگهی های قانونی با وارد کردن شماره ثبت یک شخصیت حقوقی پیدا کنید .

 

نحوه پرداخت هزینه روزنامه رسمی

 

برای ثبت روزنامه رسمی تاسیس یا تغییرات وارد سایت rrk.ir شوید و از بخش عضویت اقدام به ثبت نام نمایید ؛ سپس از طریق ایمیل و رمز عبوری که در محل قبل انتخاب کردید وارد ناحیه کاربری خود شوید . بعد از ورود به ناحیه کاربری از بر روی گزینه پرداخت هزینه آگهی کلیک کنید و در کادر نمایش داده شده شماره مکانیزه بالای آگهی خود را وارد کنید و دکمه مشاهده آگهی را بفشارید .

 

پرداخت هزینه روزنامه رسمی

 

شماره مکانیزه آگهی

 

بعد از خواندن متن آگهی از گزینه پرداخت آنلاین مبلغ آگهی اقدام به واریز هزینه روزنامه رسمی نمایید ؛ پس از پرداخت مجددا به داخل سایت روزنامه رسمی برگردانده خواهید شد . جهت پیگیری روزنامه رسمی می توانید به بخش " آگهی های ارسال شده / پیگیری آگهی " مراجعه کنید .

 

نکات مهم در پرداخت هزینه روزنامه رسمی

 

* حتما در قسمت آدرس و کد پستی مشخصات صحیح را وارد کنید چون نسخه چاپی به آن نشانی ارسال می شود .

 

** لطفا قبل از پرداخت هزینه آگهی، متن آگهی خود را به دقت مطالعه نمایید و در صورت مشاهده مغایرت بین متن موجود در سایت روزنامه رسمی و نسخه کاغذی صادر شده از اداره ثبت ، از پرداخت هزینه خودداری نموده و مراتب را به سازمان ثبت اعلام نمایید. در صورت پرداخت هزینه آگهی دارای مغایرت ، روزنامه رسمی هیچ گونه مسولیتی در خصوص انتشار آگهی اصلاحی نخواهد داشت.

 

*** درصورتیکه در زمان بازگشت از درگاه بانک با پیام امنیتی روبه رو شدید گزینه " send anyway " را انتخاب نمایید .

 

**** برای پرداخت از مرورگر فایرفاکس استفاده نمائید. همچنین بعد از پرداخت، به قسمت آگهی های ارسال شده، پیگیری آگهی مراجعه فرمائید.در صورتی که وضعیت آگهی آماده ارسال به چاپ باشد، موفق است . در غیر اینصورت لطفا بعد از 72 ساعت مشخصات کاربری شامل ایمیل شماره تماس شماره عضویت شماره کارت تاریخ پرداخت را به ایمیل info@rrk.ir ارسال فرمائید.

 

***** حتما از آدرس ایمیل صحیح استفاده کنید تا در صورت فراموشی رمز عبور ، در آبنده هم بتوانید وارد ناحیه کاربری خود شوید .

 

روزنامه کثیرالانتشار

 

پس از ثبت شرکت ، یک روزنامه کثیرالانتشار را مشخص می نمایید تا تمام اطلاعیه های شرکت تان را در آن به ثبت برسانید . روزنامه کثیرالانتشار به پر فروش ترین روزنامه های کشور گفته می شود ، که با انتخاب از دو گروه کم هزینه و پر هزینه برای ثبت شرکت تان انتخاب نمایید .

هزینه روزنامه کثیرالانتشار بر اساس تعداد خطوط آگهی تاسیس یا آگهی تغییرات و روزنامه ای که برگزیدید مشخص میشود ؛ ارزانترین روزنامه برای ثبت آگهی را از همان لیست کم هزینه ها بیابید .

 

پلمپ دفاتر

هر شرکت پس از تاسیس برای امور حسابداری خود نیاز به دفاتر روزنامه و کل مخصوصی دارد که باید با طی مراحلی آنرا دریافت کند ؛ به دلیل طولانی بودن مراحل اخذ پلمپ دفاتر ، این بخش را در مطلب جداگانه ای توضیح و در سایت آندیالند منتشر کردیم برای مطالعه بر روی لینک روبرو کلیک نمایید : آموزش تصویری اخذ پلمپ دفاتر

 

 

هزینه ثبت شرکت

 

به مانند هر فرآیند اداری دیگر، اداره ثبت شرکت ها بابت هر یک از خدماتی که ارائه می دهد هزینه هایی را دریافت خواهد کرد؛ تا به ثبت نهایی برسد. البته لازم است بدانید که ثبت شرکت هزینه ثابتی ندارد.  به این دلیل که بخش اعظمی از این هزینه ها مربوط به واریزی برای اداره ها، درج آگهی در روزنامه رسمی، هزینه حق ثبت، هزینه پلمپ دفاتر، هزینه تهیه پاکت و پست مدارک، هزینه تعیین نام در سامانه و غیره می باشد؛ و بخشی دیگر بابت کارمزد  موسسه ثبتی است که شرکت تان را ثبت می کند. ( این مطلب در صورتی است که خودتان، فرآیند کار ثبت شرکت را انجام ندهید. ) بنابراین، هزینه ثبت شرکت در سال 99 با سال های گذشته و آینده متفاوت است. و ثبت شرکت به صورت رایگان و بدون هزینه امکان پذیر نخواهد بود.

 

هزینه ثبت شرکت در کرج و هزینه ثبت شرکت در مشهد

 

هزینه ثبت شرکت در شهرهای کوچک و هزینه آن در کلان شهرها بسیار متفاوت است. و عواملی چون سرمایه شرکت، موضوع فعالیت شرکت، قالب شرکت، هزینه تعیین نام، هزینه پست مدارک شرکت و حق الثبت شرکت و هزینه های دفاتر پلمپ، روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار و هزینه اخذ کد اقتصادی هر کدام با تبصره ها و ماده های خود هزینه های متفاوتی در هر شهر خواهند داشت. که البته هزینه ها در کرج به عنوان شهری رو به رشد و مشهد به عنوان یک کلان شهر بالا خواهد بود.

 

هزینه ثبت شرکت در ترکیه

 

سرمایه اولیه ثبت شرکت در ترکیه 10 هزار لیر که حدود 2 هزار و 600 دلار می باشد.

هزینه یک حسابدار رسمی ماهانه 120 دلار به بالا می باشد.

هزینه های کارمندان ( اجباری در این موضوع نیست اما قطعا با اعتبار شرکت شما در آینده رابطه مستقیم خواهد داشت. )

هزینه اجاره محل دفتر ( با توجه به محل دفتر متفاوت بوده و می تواند از چند دلار تا چند هزار دلار باشد. )

هزینه آب، برق، تلفن و اینترنت

مالیات بر درآمد ( 22% از سود خالص )

در کنار این هزینه ها، هزینه شرکتی که کارهای ثبتی آن را انجام می دهد را هم باید در نظر گرفت.

 

ثبت تغییرات شرکت

 

هر بار تغییر اجباری یا داوطلبانه ای که برای شرکت تان رخ دهد، مراحل ثبت تغییرات به این ترتیب خواهد بود:  باید صورتجلسه ای برای آن تنظیم نمایید، سپس، بعد از تنظیم صورتجلسه تغییرات شرکت ، در سامانه ثبت شرکت ها در بخش صورتجلسه تغییرات اطلاعات لازم را تکمیل و به همراه فرم صورتجلسه ارسال نمایید. این تغییرات که می تواند تغییر در سرمایه شرکت مانند کاهش یا افزایش سرمایه، انحلال شرکت، ورود و خروج شرکا، تغییر حق امضا، انتقال سهام، تغییر اعضای هیئت مدیره و تغییر سمت آن ها ، تغییر سال مالی شرکت ، تمدید بازرسین ، تغییر واحد ثبتی و غیره باشد که باید به ثبت برسند.  استعلام آخرین تغیرات شرکت هم از طریق سایت ثبت شرکت ها امکان پذیر خواهد بود.

 

استعلام ثبت شرکت

 

در صورت نیاز به استعلام ثبت یک شرکت و یا نیاز به اطلاعات کلی یا شناسنامه ای آن و البته پیگیری شرکت ثبت شده خودتان می توان از طریق سامانه استعلام اشخاص حقوقی کشور به آدرس www.ssaa.ir مراجعه نمود. با داشتن یکی از مواردی چون نام شرکت، شماره ثبت شرکت و شناسه ملی شرکت با عنوان رهگیری اداره ثبت می توان این استعلام را انجام داد. لازم به ذکر است جهت استعلام گرفتن از مراجعه حضوری به سازمان ثبت اسناد کشور جهت استعلام خودداری فرمایید؛ زیرا پاسخگو نخواهند بود.

لیست اسامی شرکتهای ثبت شده در اداره ثبت شرکتها را با داشتن یکی از موارد بالا می توان به دست آورد.

استعلام نام شرکت، استعلام قانونی بودن و موجودیت شرکت از این طریق امکان پذیر می باشد.

 

مهمترین موضوعات برای ثبت شرکت

 

ثبت شرکت دانشجویی

 

شرکت های دانشجویی با هدف توسعه کسب و کارهای دانشجویی ، بالا رفتن آمار اشتغال دانشجویان راه اندازی شده اند. این نوع شرکت ها با ثبت شرکت های دیگر تفاوت چندانی ندارند. این نوع از شرکت ها، شرکت هایی هستند که توسط دانشجویان ثبت می شوند و تمام مراحل آن ها تقریبا رایگان انجام می شود.

 

ثبت شرکت بازرگانی صادرات و واردات

 

در نتیجه نیاز عموم به کالا و خدماتی که در کشورشان وجود نداشته باشد، شرکت های بازرگانی به جود می آیند.

 

کار شرکت بازرگانی چیست ؟

 

فعالیت شرکت بازرگانی خرید، فروش، واردات و صادرات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی اعم از کالاهای الکترونیکی، الکتریکی و بسیاری دیگر از تجهیزات و لوازم و یا اخذ و اعطای نمایندگی از شرکت ها و موسسات داخلی و خارجی می باشد. هزینه ثبت شرکت بازرگانی هم مانند سایر شرکت ها مشخص است که سالانه هم تغییر می یابد. و رفع نیاز عموم جامعه را می توان از خدمات شرکت بازرگانی خواند.

شرکت های بازرگانی هم مانند سایر شرکت ها دارای اساسنامه هستند و برای ثبت آن ها می توان از طریق سامانه اینترنتی ثبت شرکت ها اقدام نمود. و مراحل ثبت شرکت بازرگانی نیز مانند ثبت سایر شرکت ها می باشد.

 

ثبت شرکت پیمانکاری

 

پیمانکار، شخص حقیقی یا حقوقی است که مسئولیت اجرای کاری را بر عهده گیرد. مانند: کار ساختمانی، تولیدی، فضای سبز و غیره. پس شرکت پیمانکاری با نیرو خدمات بیشتر و کامل تر با موضوع فعالیت هایی از جنس موارد ذکر شدهشروع به کار خواهد کرد .

 

مراحل ثبت شرکت پیمانکاری

1 ارائه مدارک شناسایی مدیران

2 امضای اقرارنامه

3 اخذ مجوز لازم

4 تعیین نام شرکت

5 انتخاب موضوع شرکت

6 معین نمودن سرمایه اولیه شرکت

7 انتخاب اعضای هیئت مدیره

8 ثبت نام اولیه در سایت ثبت شرکت ها

 

انواع شرکت پیمانکاری

1 شرکت پیمانکاری ساختمانی

2 شرکت پیمانکاری آب

3 شرکت پیمانکاری نفت و گاز

4 شرکت پیمانکاری کاوش های زمینی

5 شرکت پیمانکاری تاسیسات و تجهیزات

6 و غیره.

که هر کدام از این ها را می توان شرکت پیمانکاری خدماتی نامید.

 

ثبت شرکت خدماتی و نظافتی

 

پیش از آنکه به بررسی ثبت شرکت خدماتی و هزینه های آن بپردازیم؛ به سوال شرکت خدماتی چیست؟ پاسخ خواهیم داد.

انواع شرکت های خدماتی :

1 - خدمات عمومی ( مانند امور آبدارخانه )

2 - تعمیرات ساختمانی و شیرآلات

3 - آشپزخانه و رستوران ها

4 - خدمات فضای سبز

5 و سایر موارد.

 

هزینه ثبت شرکت خدماتی

هزینه تمام شده ثبت شرکت های خدماتی بین 1 تا 2 میلیون تومان می باشد. این هزینه متغیر و در هر سال می تواند متفاوت باشد. در خصوص این موضوع می توانید از کارشناسان شرکت های ثبت شرکت مشاوره نیز بگیرید. و البته درآمد شرکت خدماتی نسبت به آنکه برای ثبت و تاسیس آن هزینه زیادی نمی شود، می تواند رضایت بخش باشد.

 

مشکلات شرکت های خدماتی

از جمله مشکلات عمده ای که شرکت های خدماتی با آن دست و پنجه نرم می کنند، اعتماد مشتریان است. فرض کنید به یک کارگر جهت نظافت منزل تان نیازمندید، به سختی می توانید یکشرکن خدمات نظافتی را پیدا و به آن اعتماد نمایید.

 

نمونه موضوع فعالیت شرکت خدماتی

اگر فعالیت یک شرکت تهیه، طبخ غذا و خدمات مجالس باشد،  کار و وظیفه آن انجام کلیه خدمات مربوط به برگزاری جشن ها، همایش ها و غیره مانند طبخ غذا، سرویس دهی به اشخاص حقیقی و حقوقی، تامین ظروف و اقلام مورد نیاز، تامین دسر و شیرینی و مواردی از این قبیل خواهد بود.

 

مراحل ثبت شرکت خدماتی

1 تنظیم فرم صورتجلسه تکمیل آن با امضای شرکا

2 تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت خدماتی

3 تنظیم اساسنامه و تکمیل با امضای شرکا

4 انتخاب اسم

5 در صورت نیاز کسب مجوز از سازمان یا ارگانی خاص

6 پرداخت هزینه های حق الثبت

7 با تایید رئیس اداره ثبت، مدارک با مهر اداره ثبت در روزنامه منتشر می شوند.

8 آگهی در دبیرخانه اداره ثبت مهر و شماره می شود، به این ترتیب شرکت ثبت شده به شمار می رود.

 

ثبت شرکت دانش بنیان

به شرکت هایی که در حوزه فناوری های نو ، های تک و تولید کالاهایی که بصورت اختراع می باشد فعالیت می کنند شرکت دانش بنیان می کویند ؛ برای ثبت چنین شرکتی ابتدا باید به صورت عادی یک شرکت ثبت شود و سپس اقدامات لازم برای دانش بنیان کردن آن صورت بپذیرد .

 

نقل و انتقال سهام در سامانه ثبت شرکتها

 

نقل و انتقال سهام جزو مواردی است که هم در قانون تجارت و هم قانون مالیاتی کشور دارای مواد قانونی می باشد. این کار از وظایف مجمع عمومی فوق العاده به شمار می رود. نقل و انتقال سهام به دلایل متعدد از جمله خروج یکی از شرکا و سهامداران از شرکت ممکن است رخ دهد. این کار پس از تنطیم صورتجلسه در مجمع عمومی فوق العاده، تعیین سمت مدیران و سایر مواردی که دست خوش تغییر می شوند، تهیه لیست تعداد سهام داران قدیم و جدید که به امضای آن ها رسیده باشد، ارائه یک نسخه از صورتجلسه به سامانه صدور قبض مالیات صورت می گیرد؛ که در پایان هم به ثبت نقل و انتقال در سامانه ثبت شرکت ها و ارسال مدارک از طریق پست، دریافت پیش نویس آگهی و امضا در اداره ثبت و پرداخت حق الثبت و درج آگهی تغییرات سهام در روزنامه رسمی کشور می انجامد .

 

شرکت های ثبت شرکت در تهران

 

شرکت هایی جهت ثبت شرکت و انجام امور آن در تهران وجود دارند که شما را به دلیل صرف جویی در وقت، حذف رفت و آمد بیهوده، ثبت شرکت در کم ترین زمان و مواردی از این قبیل وادار به انتخاب این شرکت ها جهت انجام فرآیند ثبت می کنند.

 

به عنوان کلام آخر می توان گفت، آموزش مجازی ثبت شرکت ، آموزش تصویری ثبت تغییرات شرکت و دوره های آموزشی ثبت شرکت می توانند نقش به سزایی در انتخاب بهترین موسسه و وکلا برای مشاوره در این مسیر داشته باشد . پس دانلود فیلم آموزشی ثبت شرکت را پس از هماهنگی موسسه به شما توصیه می کنیم.

 

تاریخ : 1399.11.26
نویسنده : Modiriat
دسته بندی :  خدمات ثبتی
بالا
ثبت ارشیا
ثبت شرکت ارشیا
Your IP is 44.222.149.13