ثبت ارشیا

ثبت طرح صنعتی

به ثبت رساندن طرح صنعتی از جمله ابتکار آمیزترین امور در بخش صنعت محسوب میگردد. در آغاز مسیر بهتر است به جهت توضیح و روشن سازی موضوع طرح صنعتی، در ارتباط با ثبت طرح صنعتی با یک دیگر به بحث بپردازیم.

 

نحوه ثبت طرح صنعتی

بهتر است بدانید که طرح های صنعتی مجموعه ای بسیار گسترده از کالاهای صنعتی، صنایعی کهاز سوی یک شخص و یا چند شخص به مرحله تولید رسیده است و نیز از وسیله های پزشکی تا جواهرات و ساعت و دیگر وسیله های لوکس را دربرمیگیرد. اقسام گوناگون طرح های صنعتی به هنگامی قابلیت ثبت را خواهند داشت که، نوین و کاربردی باشند.

 

مراحل لازم جهت ثبت طرح صنعتی

ابتدا توصیه میکنیم پیش از به ثبت رسانیدن طرح صنعتی با یک وکیل مجرب مشورت حاصل فرمایید.

سپس مراحل زیر را پشت سر گذارید؛

  • کامل کردن اظهارنامه اینترنتی.
  • وارسی و کارشناسی در راستای تأیید طرح و نبود ایراد در طرح ارائه شده.
  • صادر گردیدن اظهارنامه پذیرش.
  • انجام اقدامات لازم جهت تشکیل پرونده فیزیکی از سوی متقاضی.
  • تأدیه هزینه های ثبتی مجاز و قانونی.
  • اخذ شماره ثبت طرح صنعتی.
  • ارسال نمودن در راستای چاپ ضمن روزنامه رسمی.
  • صادر شدن آگهی.
  • و نهایتاً اخذ سند پایانی ثبت طرح صنعتی.

 

اظهارنامه ثبت طرح صنعتی

پیش از هر گونه اقدامی، مهم است که کلّیه ی مراحل طرح صنعتی را به واسطه ی وکیل حاذق و متبحر در پیش گیرید. زیرا امکان دارد فرآیند طرح صنعتی به درستی، مسیر خود را سپری ننماید و طرح صنعتی شما رد شود.

بهتر است بدانید که ارائه نمودن اظهارنامه گام ابتدایی در به انجام رسانیدن ثبت طرح صنعتی است. این فرآیند به منظور ثبت اختراع و نیز علائم تجاری به همین گونه است.

بی توجه نباشید که حائز اهمیت ترین و اساسی ترین قسمت در به ثبت رسانیدن هر اثر، طریقه و گونه ی ارائه اظهارنامه میباشد. چنانچه این قسمت به درستی امتداد پیدا کند، تا حد بسیاری آن اثر را میتوانثبت شده تلقی نمود.

 

روند ثبت طرح صنعتی

  • ابتدا؛ ورود اطلاعات اظهارنامه؛

که دربرگیرنده ی سه قسمت اساسی است.

قسمت اوّل منوط بر اطلاعات طرح صنعتی میباشد، همانند؛ عنوان، شرح طرح و توصیف آن.

در قسمت دوّم لازم است اطلاعات اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی که متقاضی هستند، با دقت تمام وارد نمایید.

در قسمت سوّم به هنگام نیاز تقاضای حق تقدم ارائه میشود.

  • سپس؛ بارگذاری نمودن ضمائم؛

این قسمت به طور کامل منوط بر ارائه نمودن ضمائم لازم برای اظهارنامه است. همانند؛ اسناد و مدارک مربوط به هویت درخواست کننده، مدارک مربوط به هویت نمایندگی به هنگام وجود، ارائه تصویر کالای مورد نیاز، و نیز... .

ارائه نمودن تصاویر طرح و نیز طریقه وصف آن در این مرحله انجام میشود.

  • سپس؛ بازبینی نمودن ضمائم و اطلاعات؛

در این قسمت مشاور شما خواهد توانست بنابر بازبینی اطلاعات وارد شده، اقدامات لازم را در پیش گیرد.

  • و در نهایت؛ تأدیه هزینه لازمه و اخذ شماره اظهارنامه؛

کلّیه هزینه ی مورد نیاز لازم است از سوی درخواست کننده و نیز به صورت الکترونیکی پرداخت گردد.

بهتر است بدانید که ضمن هر یک از مراحل فوقانی امکان دارد، موارد ویژه ی دیگری وجود داشته باشد. بنابراین لازم است نهایت دقت عمل از سوی شما صورت گیرد.

در اغلب مواقع پس از پرداخت نمودن هزینه و نیز اخذ شماره اظهارنامه، شخص میتواند نسبت به چاپ اظهارنامه ی خود و یا پیگیری آن اقدامات لازم را انجام دهد.

 

 

آیا میدانید ویژگی های به ثبت رسانیدن طرح صنعتی چیست

  • پیش از هر چیزی دیگر یک طرح صنعتی باید دارای کاربرد صنعتی باشد. به عبارتی باید در تمامی صنعت ها، شرایط استفاده نمودن را داشته باشد و مسئله ی به وجود آمده را بر طرف نماید.
  • یکی دیگر از ویژگی های طرح صنعتی که بهتر است بدان اشاره نماییم، قسمت هنری و زیبایی آن است. بله، درست است، یک طرح صنعتی در صنعت و فن مورد استفاده واقع میشود. ولیکن باید توجه داشت که لازم است، ویژگی و یا ظاهر آن طرح، را دگرگون سازد. از این جهت یک طرح که تنها دارای قسمت و جنبه ی فنی و کاربردی است، یک طرح صنعتی محسوب نخواهد شد. از سویی دیگر یک طرحی که تنها دارای نقش و نگار است و جنبه ی کاربردی در صنعت را نیز ندارد، طرح صنعتی محسوب نمیگردد. بنابراین یک طرح صنعتی باید در بر گیرنده ی هر دو جنبه باشد.
  • چنانچه که بیان شد، یک طرح صنعتی در بخش های مختلفی میتواند مورد استفاده واقع شود. از خودرو سازی تا هنرهای دستی. طراحی های ایجاد شده بر روی ظروف چینی و یا ظروف یک بار مصرف.

 

دوستان عزیز ما در این متن سعی نمودیم شما را با شیوه ی ثبت طرح صنعتی آشنا سازیم. شما میتوانید مراحل فوقانی را به دلیل وجود اطمینان خاطر بیشتر از طریق همراهی یک وکیل در پیش گیرید.

 

تاریخ : 1400.02.02
نویسنده : Modiriat
دسته بندی :  خدمات ثبتی
بالا
ثبت ارشیا
ثبت شرکت ارشیا
Your IP is 18.217.203.172