جایگاه A
جایگاه B
جایگاه B
جایگاه D-1
جایگاه D-1
جایگاه D-1
جایگاه D-1

لوله بازکنی

سیستم لوله کشی ساختمان ، یکی از مهم ترین بخش های هر خانه است. با گذشت زمان مشکلاتی برای این بخش به وجود می آید. یکی از مشکلاتی که در منزل، ممکن است برای همه ما پیش بیاید، گرفتگی لوله ها، گرفتگی مجرای سینک، سر ریز شدن چاه فاضلاب و مشکلاتی از این دست است.

 

لوله بازکنی

 

اگر گرفتگی لوله ها کم و ناچیز باشد، احتمالا با پودرها یا مایعات اسیدی مخصوص لوله باز کنی میتوانید مشکل را حل کنید. اما اگر مشکل جدی تر باشد، بهتر است از مراکز خدمات لوله بازکنی کمک بگیرید.در غیر این صورت، به احتمال زیاد مشکل حل نخواهد شد. علاوه بر آن، به دلیل اینکه میزان گرفتگی لوله ها به طور دقیق قابل تشخیص نیست، ممکن است استفاده از مایعات و یا پودرهای اسیدی برای شما خطراتی به همراه داشته باشد. بنابراین با نزدیکترین تاسیسات لوله بازکنی در محل خود تماس گرفته و از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.

 

 

دلایل گرفتگی لوله

 

مواردی وجود دارد که اگر رعایت نشوند، گرفتگی لوله ها بیشتر اتفاق می افتند. باقی ماندن مواد غذایی روی ظروف در هنگام شستشو، یکی از مواردی است که سینک ظرفشویی را دچار گرفتگی می کند. در صورت استفاده از توری مخصوص از این اتفاق پیشگیری خواهد شد.

 

در حمام و سرویس های بهداشتی نیز، بیشترین گرفتگی ها به دلیل پر شدن و تجمع مو در داخل لوله هاست. رفتن دستمال های کاغذی در داخل لوله ها نیز اتفاق متداولی است. بهتر است در محل خروج آب به داخل فاضلاب یک بست توری قرار داده شود تا این مشکل کمتر به وجود بیاید.

به طور کلی در صورت رعایت بهداشت و حفاظت لوله ها با توری های مخصوص گرفتگی لوله ها اتفاق نیافتاده و یا با شدت کمتر اتفاق می افتد.

 

 

انواع خدمات لوله باز کنی

 

در رابطه با لوله کشی ساختمان، مشکلات زیادی ممکن است رخ بدهد. بنابراین تنوع خدماتی که مراکز و تاسیسات لوله بازکنی ارائه می کنند زیاد است.

همانطور که می دانید گرفتگی لوله ها و پرشدن چاه فاضلاب نشانه هایی دارد. وجود بوی ناخوشایند یکی از این نشانه هاست.یکی از خدماتی که مراکز لوله بازکنی انجام می دهند، رفع بوی بد فاضلاب است.

 

پر شدن چاه فاضلاب در یک ساختمان، آسایش ساکنان را مختل می کند. در این موارد خدمات تخلیه چاه فوری می تواند راه گشا باشد. علی الخصوص در ساختمان ها و برج هایی با تعداد واحد بیشتر، نیاز به خدمات لوله باز کنی و تخلیه چاه در کوتاه ترین زمان، بیشتر احساس می شود.

بخش دیگری که در منزل و ادارات ممکن است دچار گرفتگی شود، لوله فاضلاب دستشویی است. باز کردن این لوله ها به وسیله دستگاه لوله بازکنی و یا فنر لوله بازکنی انجام می شود.

 

گرفتگی لوله و مجرای توالت فرنگی، دیگر مشکل متداول در ساختمان هاست. این مشکل نیز با کمک گرفتن از مراکز خدمات لوله بازکنی حل می شود.

از دیگر بخش های لوله کشی که ممکن است دچار گرفتگی شده و نیاز به استفاده از خدمات لوله بازکنی داشته باشد، میتوان به سینک ظرفشویی اشاره کرد. زیرا هنگام شستشوی ظروف، باقی مانده غذا، ممکن است به مرور زمان وارد لوله شده و آن جا را مسدود کند.

 

گرفتگی لوله ها و بالا زدن چاه فاضلاب در هر ساعتی از شبانه روز ممکن است رخ بدهد. بنابراین خدمات لوله باز کنی شبانه روزی یکی از وظایف مهم تاسیسات لوله بازکنی و تخلیه چاه است.

 

خدمات لوله بازکنی سیار نیز وجود دارند که معمولا در زمان کمتری در دسترس قرار می گیرند.

 

 

قیمت خدمات لوله باز کنی

 

هزینه لوله باز کنی به چندین عامل بستگی داشته ومتغیر است. این قیمت گذاری توسط اتحادیه لوله بازکنی تعیین می شود. یکی از این عوامل این است که آیا محل گرفتگی لوله نیاز به کندن دارد یا خیر. دیگر نکته ای که در نرخ لوله بازکنی موثر است، طول لوله هایی است که نیاز به فنر زنی دارند. عامل دیگر، نوع فنری است که برای باز کردن لوله های منزل و یا محل کار شما مورد نیاز است. قیمت دستگاه لوله بازکنی مورد استفاده نیز در قیمت گذاری تاثیر دارد. حقوق پرسنلی که خدمات لوله بازکنی را ارائه می کنند نیز بخشی از هزینه لوله بازکنی را تعیین می کند. تعداد مواردی که نیاز به فنرزنی خواهند داشت یکی دیگر از عوامل تعیین قیمت است. از طرف دیگر میزان این گرفتگی و سختی آن، در زمان انجام کار و همچنین هزینه آن موثر است.

 

در هنگام انتخاب مراکز لوله بازکنی، علاوه بر قیمت نیازمند توجه به کیفیت خدمات و زمان انجام آن نیز خواهید بود. بنابراین تنها توجه به انتخاب لوله بازکنی ارزان کافی نیست.

 

 

شیوه رفع گرفتگی لوله ها در مراکز لوله بازکنی

 

باز کردن لوله های فاضلاب توسط این مراکز به چندین روش انجام می شود. ساده ترین روش لوله بازکنی، استفاده از تلمبه دستی است. این روش برای گرفتگی هایی که عمق چندانی ندارند استفاده می شود. تلمبه وسیله ای پلاستیکی با پمپ و دسته است.

روش دیگری که مورد استفاده قرار میگیرد استفاده از انواع فنر است که بیشتر به شکل برقی هستند. این روش معمولا متداول ترین روش است، زیرا آسیبی به لوله ها وارد نمی کند. فنر لوله باز کنی وسیله ای انعطاف پذیر با طول متغیر است. این وسیله به یک موتور وصل شده و کار لوله باز کنی را انجام می دهد.

 

دیگر روش مورد استفاده، استفاده از فشار هوا برای باز کردن لوله هاست. این روش بیشتر در حالتی استفاده می شود که داخل لوله ها با خاک پر شده و گرفته باشد. این روش نیز دستگاه مخصوص به خود را دارد که شامل مخزن هوای متراکم و فشرده و یک عقربه نشانگر میزان فشار است.

 

 

در چه مواقعی میتوان از خدمات لوله بازکنی استفاده کرد ؟

 

لوله بازکنی حمام

 

به دلیل تجمع چربی صابون و مو در لوله های حمام، گرفتگی لوله در این محل زیاد اتفاق می افتد. برای باز کردن این گرفتگی ها که بسیار آزار دهنده هستند، می توانید از خدمات متخصصین مجرب لوله بازکنی بهره بگیرید.

 

لوله باز کنی دستشویی ایرانی

 

پر شدن چاه در توالت ایرانی و همچنین گرفتگی آن بسیار متداول است. برای رفع این معضل نیست بهتر است تا از خدمات لوله بازکنی در محل خود استفاده کنید.

 

لوله بازکنی توالت فرنگی

 

انداختن دستمال کاغذی و زباله های دیگر در توالت فرنگی، از مواردی است که باعث گرفتگی لوله ها می شود. راه حل رفع این مشکلات تماس با مراکز لوله بازکنی است. با این کار شما از آسیب دیدن سرامیک توالت فرنگی پیشگیری می کنید.

 

باز کردن لوله آشپزخانه و سینک

 

ریختن پس مانده غذا و تفاله چای ، عامل اصلی گرفتگی لوله در سینک است. هنگامی که بااین مشکل مواجه شدید، با نزدیکترین لوله بازکنی تماس بگیرید.

 

لوله بازکنی ناودان پشت بام

 

در هنگامی که باران میبارد، سنگریزه ها وارد ناودان بر روی پشت بام ها می شوند. تجمع این سنگریزه ها به مرور زمان منجر به گرفتگی ناودان شده و مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. این مشکل نیز با کمک خدمات لوله بازکنی حل خواهد شد.

 

تخلیه چاه فاضلاب

 

تخلیه چاه فاضلاب در حیطه تخصص مراکز لوله بازکنی است که با دستگاه ها و ماشین آلات مخصوص لجن کشی انجام می شود.

 

باز کردن لوله حیاط

 

ورود سنگ و خاک به داخل لوله فاضلاب در حیاط، با گذشت زمان گرفتگی زیادی در این لوله ایجاد می کند. برای رفع گرفتگی لوله در حیاط از تاسیسات لوله بازکنی بهره ببرید.

 

خارج کردن اشیا از لوله یا چاه

 

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که زیورآلات ، گوشی موبایل و یا دیگر اشیاء کوچکتان در چاه افتاده باشد. خارج کردن این اشیا در حیطه تخصص مراکز لوله بازکنی است.

 

 

چگونه خدمات لوله بازکنی مناسب انتخاب کنیم

 

بهتر است خدمات لوله بازکنی را از مراکز معتبر و با مجوز از اتحادیه لوله بازکنی درخواست کنید. بیشتر دیوارها و درب های منازل پر شده از برچسب هایی که تبلیغ لوله بازکنی و تخلیه چاه در آن ها وجو دارد. علاوه بر این که این برچسب ها ظاهر و زیبایی شهر را مخدوش می کند، اعتماد کردن به آن ها نیزنادرست است. زیرا هم ممکن است کیفیت خدمات آن ها مناسب نباشد و هم بدتر از آن ممکن است از شما کلاهبرداری شود.

برای انتخاب بهترین لوله بازکنی، میتوانید با دیدن نظرات مردم و مقایسه ی آن ها با هم تصمیم بهتری بگیرید.

 

انتخاب مناسب لوله بازکنی ارزان سریع و قابل اعتماد بسیار اهمیت دارد. ضمن اینکه اگر ساکن تهران هستید، باید بهترین لوله بازکنی در تهران و در محله ی خود جستجو کنید.

 

 

چند روش سریع و آسان برای لوله بازکنی در منزل

 

معمولا هنگامی که اولین نشانه های گرفتگی لوله پیش می آید به آن توجه کنید، روش هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید لوله ها را باز کنید.

یکی از این نشانه ها بوی نامطبوع و نشانه دیگر کند شدن تخلیه آب در لوله هاست.

 

در اینجا قصد داریم تا چند شیوه لوله بازکنی خانگی ساده را به شما آموزش دهیم:

  1. تخلیه موها و موادی که در لوله گیر کرده است: این کار را با استفاده از یک سیم مفتولی که سر آن را به شکل قلاب در آورده اید انجام دهید. البته باید دقت کنید که این مواد را بیشتر به داخل هل ندهید. پس از خارج کردن مواد زائد، لوله را با آب داغ تمیز کنید.
  2. استفاده از محلول های خانگی: با استفاده از ترکیب سرکه، نمک و آب محلول درست کنید و آن را داخل لوله ها بریزید. همواره بهتر است از آب داغ در این موارد استفاده کنید. محلول جوش شیرین نیز می تواند کمک کننده باشد. ترکیب جوهر نمک و آب به نسبت یک به سه، یکی دیگر از این محلول هاست. برای استفاده از این محلول ها حتما از دستکش استفاده کنید و با فاصله از محل گرفتگی بایستید. میتوانید از محلول های لوله بازکنی صنعتی نیز استفاده کنید. اما باید بسیار احتیاط کنید تا دچار سوختگی ناشی از اسید نشوید.
  3. اگر گرفتگی در سینک اتفاق افتاده باشد، میتوانید زانویی سینک را باز کرده، داخل آن را تمیز کنید. بعد آن ها را دوباره سر جای خود محکم کنید. در هنگام قرار دادن لوله ها و زانویی دقت کنید که خوب عایق بندی شوند تا از نشتی جلوگیری کنید.
  4. برای گرفتگی های بسیار کم از محلول آب جوش و مایع ظرفشویی استفاده کنید.
  5. استفاده از فشار آب نیز در برخی موارد کمک کننده خواهد بود. اما به دلیل مصرف بیش از حد آب در این موارد، این روش چندان توصیه نمی شود.

توجه کنید که روش های ذکر شده فقط در مورد گرفتگی های جزئی لوله ها استفاده می شوند. اما بهتر است برای حفظ بهداشت و آلوده نشدن محیط و همچنین لوله بازکنی به روش های استاندارد، از خدمات لوله بازکنی مجاز در نزدیکی محل زندگی خود استفاده کنید.

 

این مراکز لوله بازکنی از به روزترین دستگاه ها و خدمات بهره می برند و می توانند مشکل گرفتگی لوله ها و چاه فاضلاب را در کوتاه ترین زمان مرتفع کنند. قیمت این مراکز تحت نظارت سازمان های زیربط است. از این رو می توان به منصفانه بودن آن اعتماد کرد . همچنین تاسیسات لوله بازکنی ، از مجرب ترین افراد و متخصصان استفاده می کنند.

 

 

( آندیالند هیچ مسئولیتی درقبال خدمات تخلیه چاه تهران و لوله بازکنی های تهران ندارد )

 

تاریخ : 1400.07.06
نویسنده : Modiriat
بالا
Your IP is 54.166.234.171