جایگاه A
ایزوگام تهران
جایگاه B
ایزوگام نوین
جایگاه D-1
جایگاه D-1
جایگاه D-1

ایزوگام

ایزوگام چیست ؟

 

ایزوگام

 

ایزوگام یک نوع پوشش محکم و با استقامت ، که برای محافظت و ایمن سازی ساخته شده است. ایزوگام با پوششی که دارد میتواند از نفوذ برف ، باران ، رطوبت و نم جلوگیری کند. ایزوگام ها ازالیاف متعدد و قیر تشکیل شده که بوسیله گرمای زیاد چسبانده میشود وتقریبا میتواند تا 10 سال عمر کند.

 

ایزوگام چه کاربردهایی دارد ؟

 

از ایزوگام میشود در مکان های مختلفی نظیر: کانال های آبیاری ، مخازن آب ، استخر ، سد ، پل هوایی ، مرغداری ها ، سرویس های بهداشتی ، لوله های گاز ، دامداری ، سردخانه ، پارکینگ طبقاتی و پشت بام ها ( که بیشترین استفاده در همین پشت بام ساختمان ها است ) استفاده نمود.

 

نحوه تشخیص کیفیت ایزوگام

 

برای تشخیص کیفیت و مرغوبیت ایزوگام یک سری آزمایشات معمولی انجام میدهند که به این صورت است:

* وقتی روی ایزوگام دست بکشید وسیاهی رنگ ایزوگام روی دست باقی بماند یعنی درآن قیرو مواد پلیمر مرغوب به کارنرفته است.

* وقتی ایزوگام بوی بد میدهد به جای قیر و پلیمر از پودرهای معدنی استفاده شده است.

 

isogam

 

* روش دیگربرای تست ایزوگام از لحاظ دما است . که تکه ی کوچکی از عایق را برش می دهید و بگذارید دو ساعت در فریزر بماند و آن را تا حدود زاویه 120 درجه خم کنید ، حالا اگر ناحیه خم شده سالم است و ترک برنداشته یعنی جنس ایزوگام خوب است ولی اگر ترک برداشته و شکسته شده جنس ایزوگام خوب نیست و در مقابل سرما دوامی ندارد.

* وقتی میخواهیم متوجه بشویم که ایزوگام مقاوم است باید لایه عایقی را،با قدرت ازهرطرف کشید ولی نباید پاره شود و اگر تاشد باید مراقب باشید از پشت شکسته نشود .

 

انواع ایزوگام برپایه مواد اولیه

 

ایزوگام ها را میتوان در چندین دسته بندی مختلف جای داد ، در این بخش میخواهیم انواع ایزوگام را بر پایه مواد اولیه تقسیم بندی کنیم که هر کدام را نیز مختصرا توضیح خواهیم داد و در ادامه انواع تقسیم بندی های دیگر ایزوگام را توضیح خواهیم داد .

 

انواع ایزوگام

 

ایزوگام پلیمری

ایزوگام پلیمری تشکیل شده ازقیرخالص که ازجداسازی نفت خام بوجود می آید. ایزوگام پلیمری از 70 درصد قیرخام ، تیشو ، پودر تالک ، پلی استر ، فیلم پلی اتلین و پوشال گونی پلاستیکی بوجود آمده است.

 

ایزوگام دمیده

در تولید ایزوگام از قیردمیده استفاده شده است . این ایزوگام ازکیفیت پایینی برخودار است و طول عمری کوتاه نسبت به سایر ایزوگام ها دارد. ازقیردمیده برای پوشش بام و اندود کاری استفاده میشود و بسیار درجه نرمی بالایی دارد ، ولی میزان نفوذ پذیر بودن قیردمیده نسبت به قیرخالص کمتر ، واکنش آن به شرایط آب و هوایی احساس نمیشود .

 

انواع ایزوگام برپایه تعداد لایه

 

براساس تعداد لایه ایزوگام ها به دو صورت وجود دارد : ایزوگام تک لایه و ایزوگام دولایه که در زیر به ویژگی ها و خصوصیات هر کدام جداگانه پرداخته ایم.

 

انواع ایزوگام

 

 ویژگی ایزوگام تک لایه

از این ایزوگام برای عایق کاری مکان های قوسی و جاهایی که عایق کاری آن ها با انعطاف بالایی صورت میگیرد استفاده میشود. این ایزوگام رابه عنوان ایزوگامی که انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد میشناسند و در آن تنها یک لایه پلی استر استفاده کرده اند.

 

 ویژگی ایزوگام دولایه

ایزوگام دولایه همینطورکه از اسم آن مشخص است از دولایه داخلی که جنس پلی استر و الیاف شیشه ایی دارد تشکیل شده است. مقاومت جذب این ایزوگام در مقایسه با ایزوگام های دیگر بسیار بالا میباشد. تیشو که به نام الیاف شیشه شناخته شده مقاومت زیادی به ایزوگام میبخشد و نمیگذارد که ایزوگام به آسانی خم شود.

 

انواع ایزوگام برپایه روکش

 

ایزوگام رنگی

از ایزوگام رنگی در عایق کردن نمای جانبی ساختمان ها استفاده میکنند و در مکان های مورد نظر به جای فویل آلمینیومی از روکش های چاپی یا طرح داربه کار میبرند.

 

ایزوگام رنگی

 

ایزوگام رنگی شامل طرح هایی ازجمله سرامیکی ، چمنی ، چوبی و... می باشد.

 

ایزوگام فویل دار

شکل ایزوگام فویل دار به این صورت است که یک روکش آلمینیومی روی آن کشیده شده است که این فویل آلمینیومی در برابر اشعه خورشید از سقف ساختمان و ایزوگام محافظت میکند .

 

ایزوگام فویل دار

 

ایزوگام پودری

ایزوگام پودری که به آن ایزوگام بدون روکش هم میگویند، به جای روکش آلمینیوم از پودرمعدنی استفاده میشود . ایزوگام پودری یا بدون روکش در مکان هایی کاربرد دارد که به دوراز تابش نور خورشید است مانند سرویس بهداشتی.

 

ایزوگام پودری

 

ایزوگام سنگریزه

ایزوگام سنگریزه دارای ویژگی منحصربه فرد و خاصی است که درآن از سنگ ریزه به جای روکش آلمینیوم استفاده شده است . کاربرد ایزوگام سنگ ریزه در سقف ساختمان و عایق کاری نما است.

 

ایزوگام سنگریزه

 

روش تولید ایزوگام

 

ایزوگام به دو صورت در کارخانه تولید میشود تک لایه و دولایه . در مرحله اول تولید تیشو را اضافه میکنند و در مرحله دوم باید پلی استر را اضافه کنند و بعد با مواد پرایمری مخلوط میکنند ، مواد بدست آمده آماده برای تولید ایزوگام میباشد و در مرحله بعدی خروجی آماده سازی میکنند تا ضخامت ایزوگام را بالای تشک تنظیم کنند.

 

تولید ایزوگام

 

مرحله بعدی از روش تولید ایزوگام ، ورق آلمینیوم به ایزوگام چسبیده و بعد وارد حوض آب میشوند و مرحله تولید ایزوگام در کارگاه صورت میگرد. بعد از اتمام این مرحله و عبور از غلطک با سرد شدن ایزوگام ها قالب ایزوگام شکل میگیرد و در آخرین مرحله از تولید ایزوگام ، پلاستیک هایی به پشت لایه ایزوگام که نام تجاری آن شرکت تولید کننده است اضافه میشود و بعد به محل ذخیره سازی ایزوگام ها میرود که آنجا ایزوگام های مرطوب را خشک میکنند . پس از خشک شدن ، آنها رابه قطعات 10 متری بسته بندی و به بازار توزیع میکنند .

در حال حاضر در شهرهایی همچون بوشهر ، تهران ، یاسوج ، بجنورد ، بیرجند ، مشهد ، اهواز ، زنجان ، سمنان ، زاهدان ، قم ، شیراز ، قزوین ، گرگان ، کرمانشاه ، بروجرد ، کرمان ، خرم آباد ، رشت ، شهرکرد ، ساری ، اراک ، بندر عباس ، همدان و یزد واحدهایی مشغول تولید این محصول هستند و علاوه بر تامین نیاز داخلی به کشورهایی همچون افغانستان ، پاکستان ، عراق ، آذربایجان ، ترکیه ، نخجوان ، ارمنستان ، کویت و قطر صادرات می کنند .

 

ایزوگام به چه صورت نصب میشود ؟

 

برای نصب ایزوگام ، پشت بام باید با استفاده ازماسه ، قیر ، سیمان و پوکه معدنی درزگیری شود که سطح پشت بام کاملا صاف و یکدست شود. زیرسازی کار را همیشه باید یک روز قبل ازایزوگام زدن درست کرد. اگر سطح به صورت موزاییک باشد اول دوغ آب را ریخته و بعد از اینکه کامل خشک شد قیر را روی آن بریزید . حال اگرآسفالت باشد تقریبا 330 گرم قیر به همراه آب باید ریخته و اگر سطح سیمان بود قیر را به همراه نفت حدود 300 گرم بریزید.

نکته قابل اهمیت در نصب ایزوگام این است که باید شیب بندی ها بدرستی انجام شود که آب جمع نشود.

 

نصب ایزوگام

 

برای احتیاط بهتر است زیر کولر و ناودان دوبار ایزوگام کاری شود. اگر در مرحله بازکردن ایزوگام ها به هم چسبیده بود باحرارت دادن آن را باز کنید. توجه داشته باشید که اگر اینکار انجام نشود باعث کار خرابی میشود که بعد ها حتما دردسری بیشتر برای ترمیم و اصلاح ایزوگام ها به همراه خواهد اورد. برش زدن ایزوگام باید با دقت فراوان صورت بگیرد بعد از برش دادن لازم که درباره نحوه استفاده از مشعل گفته شود که اگر درجه حرارت زیاد باشد ایزوگام سوخته میشود و اگر هم کم باشد باعث نچسبیدن ایزوگام میشود. بعد از روشن کردن مشعل و تنظیم کردن آن شعله مشعل روی ایزوگام باید زاویه 45 درجه باشد .

 

انواع برند های ایزوگام

 

بهترین برند ایزوگام

 

 اگر شما قصد خرید ایزوگام را داشته باشید با برندهای مختلفی مواجه خواهید شد از جمله ایزوگام سراپوشان دلیجان ، ایزوگام پشم شیشه مرداب ، ایزوگام دلیجان ، ایزوگام سخت پوشان ، ایزوگام عقیق لایق ، ایزوگام نمونه ایران ثبت 2237130 ، ایزوگام پشم شیشه ایران ، ایزوگام اکسیر دلیجان ثبت577 ، ایزوگام یلما دلیجان ثبت 5779 ، ایزوگام شرق ، ایزوگام شرق مشهد ، ایزوگام پشم شیشه مرکزی ، ایزوگام نم پاد ، ایزوگام درخشش نقره ایی شرق ، ایزوگام ماهوند ، ایزوگام شرق مشهد ، ایزوگام بام گستر ، ایزوگام نمونه ایران ، ایزوگام سامان دلیجان ثبت 260 ، ایزوگام شرق مشهد 6736 ، ایزوگام سراپوشان ثبت دلیجان ثبت 242 ، ایزوگام نوین و ده ها نام تجاری دیگر که هر کدام تولید شرکت های گوناگون می باشد .

 

بهترین برند ایزوگام

 

نمی توان از ایزوگام خاصی به عنوان بهترین یا بدترین نام برد بلکه باید بر اساس نوع مصرف ( دستشویی ، حمام یا پشت بوم ) ، میزان تماس با آب و شرایط جغرافیایی یک شهر ایزوگام مناسب را انتخاب کنیم ؛ البته هستند علامت های تجاری که واقعا کوچکترین مقاومتی در مقابل رطوبت و باران ندارند و در خرید ایزوگام به هیچ وجه نباید سراغ آنها رفت .

 

قبل ازنصب ایزوگام به چه مواردی دقت کنیم؟

 

در مواقعی که برف ، طوفان و باران می آید نصب ایزوگام را ابدا شروع نکنید.

هرگونه برجستگی دراول کار بود برطرف کنید باید سطح کاملا یکدست و صاف باشد.

عایق ایزوگام رادر زاویه 90 درجه نصب نکنید.

سطحی که باید عایق بندی شود نباید کثیف باشد و باید بدور از هرگونه گرد و غبار باشد.

نصب رادر دمای زیر 5 درجه سانتی گراد شروع نکنید ممکن است باعث کاهش خاصیت الاستیکی شود.

در نصب لایه های بعدی دقت شود که تمام لایه ها باهم یکدست و هماهنگ باشند.

 

وسایل مورد نیاز نصاب ایزوگام

 

در این بخش اشاره میکنیم به بخش مهمی از وسایل نصاب ایزوگام که همگی به شرح زیر می باشد :

* ماله بند کشی 

* گاز مایع کپسول

* جارو

* تیغه لاستیکی دسته دار

* کفش کف صاف

* کفش چرم ساقه بلند

* فندک جرقه ای

* دستکش نسوز برزنتی

* تیغ موکت بری فلزی

* کمچه

 

مزیت های نصب ایزوگام

 

* ایزوگام این مزیت رادارد که در تمام مناطق قابل استفاده است.

* عایق رطوبتی به هیچ عنوان پوسیده نمیشود.

* امکان بوجود آمدن ترک و ریزش آب ازبین خواهد رفت.

* به علت وجود پلی استری درآن بسیار با استقامت و انعطاف پذیر است .

* برخلاف تصور ، دارای وزن سبکی است و بار اضافه به ساختمان نمیدهد .

* ایزوگام سطحی زیبا و متنوعی را نسبت به قیر و آسفالت تداعی میکند .

 

قیمت ایزوگام

 

قیمت ایزوگام به صورت هر رول ایزوگام یا هر متر ایزوگام اعلام می شود ؛ متاسفانه با توجه به نرخ تورم و شناور بودن قیمت ارز در کشور نمی توان قیمت مشخصی برای آن اعلام کرد ؛ اما اگر بخواهیم به صورت کلی و بدون توجه به شرایط محل نصب و برند یک مبلغی بگوییم می توان به متری 18000 تومان تا 35000 تومان اشاره کرد . البته این مبلغ در شهرهای مختلف فرق می کنید ؛ برای مثال شاید هزینه نصب ایزوگام در تبریز با ارومیه یا اردبیل ارزانتر از اصفهان و کرج یا ایلام باشد .

 

( آندیالند هیچ مسئولیتی درقبال خدمات قالیشویی ها ندارد )

 

تاریخ : 1399.09.02
نویسنده : Modiriat
دسته بندی :  ایزوگام
بالا
Your IP is 3.229.122.112