جایگاه A
جایگاه B
جایگاه B
جایگاه D-1
جایگاه D-1
جایگاه D-1
جایگاه D-1

باربری

احتمالا همه شما در طول زندگی خود حداقل یکبار به خدمات باربری نیاز پیدا کرده اید. این خدمات اگرچه بسیار گسترده هستند، اما عمده شهروندان از آن برای اسباب کشی و جابه جایی اثاث منزل استفاده می کنند. امروزه که در عصر دیجیتال زندگی می کنیم، اپلیکیشن های جامعی وجود دارند که یافتن یک شرکت باربری مطمئن در تهران و سایر شهرستان ها را فراهم کرده اند.اپلیکیشن های حمل باردر سریع ترین زمان، نزدیک ترین خودروی باربری را برای خدمت رسانی به شهروندان ارسال می کنند.

حمل بار به صورت زمینی، هوایی و دریایی امکان پذیر است و در موارد بسیار زیادی کاربرد دارد.

 

باربری

 

تفاوت کلمه باربری و اتوبار

 

در گذشته ، حمل و نقل بار تنها به یک طریق قابل انجام بود و از طریق حیوانات و چارپایان انجام می شد. اما امروز حمل و نقل هم به صورت زمین و هم هوایی و دریایی قابل انجام است. برای مسافت های بیشتر، باربری هوایی و دریایی کاربرد بیشتری دارند.

اتوبار به نوع حمل و نقل بار به شکل زمینی اشاره می کند در حالی که باربری معنای کلی تری دارد. از این رو در نام اکثر شرکت های حمل اثاثیه کلمه اتوبار دیده می شود.

 

وظایف شرکت های باربری

 

شرکت باربری ثبت شده، شخصیتی حقوقی دارد. این شرکت ها وظیف حمل و نقل بار و اثاثیه منزل را به صورت درون شهری، برون شهری و گاها برون مرزی بر عهده دارند.بیشتر مراکزی که با نام شرکت در این حوزه فعالیت می کنند، تنها دفتر باربری هستند و با نام یک شرکت ثبت نشده اند. دفاتر و موسسات باربری به این شکل، تنها می توانند به شکل درون شهری فعالیت کنند. برای حمل اثاثیه بین شهری و برون مرزی، لازم است تا موسسات باربری به عنوان یک شرکت ثبت شده و مجوزهای لازم را اخذ کنند.

وظیفه یک شرکت باربری تنها به حمل بار محدود نمی شود. این شرکت ها موظف به سلامت بار صاحبکار خود هستند. در صورت هرگونه آسیب به بار، شرکت باربری موظف به پاسخ گویی و پرداخت خسارت است. هرگونه بی قانونی و حمل کالای قاچاق نیز، برای این شرکت های مسئولیت ایجاد می کند و در این صورت موظف به پاسخ گویی و رسیدگی قانونی هستند.

بنابراین کیفیت خدمات باربری نیز بسیار حائز اهمیت است. بنابراین استفاده از کارکنان مجرب، اهمیت بسیار زیادی برای این موسسات خواهد داشت. ارائه کیفیت مناسب در این نوع خدمات می تواند یک شرکت را به شرکت باربری مطمئن در تهران و سایر نقاط ایران تبدیل کند.

 

انواع موسسات باربری و خدمات آن ها

 

به طور کلی دو نوع شرکت باربری وجود دارد: شرکت باربری داخلی و شرکت باربری بین المللی.

شرکت باربری داخلی خود دارای دو نوع خدمات درون شهری و بین شهری است. برخی از شرکت ها هر دو این خدمات را انجام می دهند، در صورتی که برخی دیگر خدمات تخصصی تری ارائه می کنند.

تقسیم بندی های دیگری نیز برای این شرکت ها وجود دارد. برخی شرکت های حمل و نقل بار، به شکل فورواردی هستند، به این معنی که خود وسایلی برای حمل و نقل بار ندارند و تنها به عنوان واسط عمل می کنند. سایر شرکت های حمل و نقل، به شکل کریری هستند و خود خدمات مربوط به جابه جایی بار و اثاثیه را انجام می دهند.

از نظر بزرگی نیز شرکت های باربری به پنج نوع، تازه تاسیس با تعداد حداکثر 5 حمل و نقل در روز، کوچک با تعداد 5 تا 15 عدد حمل بار روزانه، متوسط با ارائه 15 تا 40 عدد سرویس در روز، توسعه یافته با 40 تا 100 خدمت در روز و بزگ با تعداد بالای 100 مشتری در روز تقسیم می شوند.

 

محدوده فعالیت شرکت باربری شهری

 

اتوبار تهران

 

این شرکت ها تنها در سطح شهر و استان خدمات رسانی می کنند. عمدتا این شرکت ها با نام اتوبار شناحته می شوند. بیشتر مشتریان این شرکت ها، خانواده ها هستند و برای خدمات مرتبط با اسباب کشی به آن ها مراجعه می کنند. برای بارهای کمتر از وانت بار و برای اسباب بیشتر از اتوبار استفاده می شود. تعداد این شرکت ها بسیار زیاد است به طوری که تنها در استان و شهر تهران، 300 اتوبار وجود دارد و مشغول فعالیت است.

 

محدوده فعالیت شرکت باربری بین شهری

 

باربری بین شهری، بین استانی و باربری از تهران به شهرستان ها و بالعکس، از خدمات این نوع شرکت هاست. شرکت حمل و نقل بین شهری مجوز صدور بارنامه نیز دارد که برای بارهای حساس، بسیار حائز اهمیت است. ماشین های پایانه ای مسئول این نوع حمل و نقل را دارند که مجوز تردد در جاده های بین شهری را داشته باشند. برخی شرکت های این حوزه باربری دربستی هستند، اما شرکت هایی نیز وجود دارند که تنها خرده بارهایی مانند بسته و کالا جا به جا می کنند. باربری های خرده بار در تهران بیشتر در محله شوش قرار دارند.

 

محدوده فعالیت شرکت باربری بین المللی

 

برای حمل بار به کشورهای مختلف و صادرات کالا، شرکت های حمل بار بین المللی وجود دارند. این نوع باربری به سه شکل زمینی، هوایی و دریایی انجام می شود. البته در ایران شرکت حمل و نقل دریایی خصوصی وجود ندارد و افراد برای این نوع خدمت از شرکت های خارجی کمک می گیرند. حمل و نقل هوایی اگرچه از انواع دیگر گرانتر است، اما سرعت بیشتری دارد. در ایران، این نوع حمل و نقل به وسیله دو شرکت هواپیمایی ماهان و ایران ایر و شرکت های پست هوایی انجام می شود. لازم به ذکر است حمل و نقل بار به شکل هوایی محدودیت هایی نیز به همراه دارد.

حمل و نقل زمینی نیز به صورت ریلی و جاده ای در دسترس است. 90 درصد این خدمات به شکل جاده ای و مابقی به صورت ریلی انجام می شود.

 

قیمت خدمات باربری

 

عوامل بسیار زیادی در قیمت باربری تاثیر گذار هستند. مسافت جا به جایی اسباب و اثاثیه، یکی از مهم ترین عوامل است. در هنگام اسباب کشی، تعدا طبقات جابه جایی بار نیز در تععین نرخ این خدمات تاثیرگذار هستند. تعداد اسباب سنگین مانند یخچال بزرگ، وجود یا عدم وجود آسانسور حمل بار در محل، تعداد کارگران مورد نیاز، استفاده یا عدم استفاده از خدمات بسته بندی وسایل و چیدمان وسایل نیز در تعیین نرخ باربری تاثیر خواهند گذاشت. یکی دیگر از عوامل فصل باربری است. زیرا در برخی از مقاطع سال تعداد تقاضا برای اسباب کشی بیشتر می شود. این قیمت ها نیز بر اساس نرخ اتحادیه باربری تعیین می شوند. اما از آن جا که کیفیت خدمات نیز در تعیین قیمت تاثیرگذار است، بنابراین باربری ارزان لزوما به معنای باربری خوب نیست، اگرچه اهمیت دارد.

برای مقایسه قیمت باربری اثاث منزل بین شرکت های مختلف لازم است تا در اینترنت جستجو کرده و با تماس تلفنی قیمت این شرکت ها را با هم مقایسه کنید. متاسفانه اختلاف قیمت در بین شرکت ها وجود دارد. البته برای اطلاع از کیفیت شرکت های حمل اثاث و بهترین باربری در تهران، می توانید به سوابق آن ها رجوع کنید.

قیمت باربری بین استانی نیز بر طبق تعرفه باربری در سال تعیین می شود.

به صورت کلی نیز می توان گفت، نوع بار، وزن کالا، مقصد و نوع وسیله نقلیه در تعیین قیمت نهایی موثر است. به طور مثال، قیمت حمل و نقل هوایی، از نوع زمینی بالاتراست. ارسال بار به نقاط مختلف کشور نرخ بالتری از حمل بار بین شهری خواهد داشت.

 

باربری اینترنتی

 

باربری اینترنتی و یا باربری آنلاین به روش های مختلفی در دسترس هستند. یکی از این روش ها استفاده از نرم افزارهای تلفن همراه یا اپلیکیشن های باربری است. برای این کار کافی است تا عبارت حمل بار و یا باربری را در گوگل پلی و یا کافه بازار جستجو کنید و تعداد بسیار زیادی از این اپلیکیشن ها را مشاهده کنید. برای مقایسه عملکرد اپلیکیشن ها می توانید به نظرات کاربران و امتیاز آن ها توجه کنید. برای استفاده از وانت بار و یا ارسال بسته های کوچک، اپلیکیشن هایی مانند الوپیک و اسنپ باکس وجود دارند. اپلیکیشن هایی نیز برای حمل و نقل بین شهری و استانی وجود دارد.

برای استفاده از خدمات اینترنتی شرکت های حمل و نقل بین المللی و سامانه های هوشمند حمل و نقل بار، کافی است تا در گوگل جستجو کرده و این شرکت ها را پیدا کنید. ثبت سفارش این شرکت ها و اپلیکیشن ها نیز به شکل آنلاین قابل انجام است.

 

خدمات بسته بندی وسایل

 

بسته بندی وسایل تهران

 

بسته بندی مناسب، بخش مهمی از اسباب کشی محسوب می شود. انجام صحیح این کار، آسیب به وسایل را به حداقل رسانده و سرعت حمل و نقل را تعیین می کند. هر نوع وسیله نیاز به نوع بسته بندی مخصوص خود دارد. به طور مثال بسته بندی وسایل شکستنی، با وسایل معمولی متفاوت است. این وسایل باید در کارتن های پنج لایه بسته بندی شوند.بسته بندی لباس ها و رختخواب نیز باید به گونه ای باشد که آلودگی بر روی آن ها ننشیند. برای حمل اسبابی مانند یخچال، مبل و تخت نیز، نیاز به نایلون های حباب دار است تا ضربه ای به این وسایل وارد نشود. برای حمل مواد غذایی یخ زده و وسایل داخل یخچال نیز، به باکس های مخصوصی نیاز است تا این مواد غذایی خراب و یا فاسد نشوند. این خدمات به طور استاندارد و در کمترین زمان به وسیله شرکت های باربری و اتوبارها انجام می پذیرد.

 

فواید صدور بیمه نامه بار

 

بدر مواردی که وسایل ارزشمند و قیمتی جا به جا می شوند، صدور بیمه نامه می تواند هر گونه آسیب و یا مفقودی حین حمل و نقل را پوشش دهد و زیان را به حداقل برساند.

 

برترین باربری تهران ، آماده ارائه بهترین خدمات مانند بسته بندی اثاثیه ، کارگر مجرب و کاربلد ، بهترین ماشین های حمل بار ، خشکشویی و اتوشویی و ... در کم ترین زمان به مشتریان عزیز تهرانی می باشد . باربری بزرگ شهر تهران در کلیه مراحل جا به جایی در کنار شماست ؛ داشتن بهترین تعرفه حمل بار با خدمات ویژه از مهم ترین ویژگی باربری خوب تهران می باشد .

 

 

 

 

( آندیالند هیچ مسئولیتی درقبال خدمات باربری ها ندارد )

 

تاریخ : 1400.09.17
نویسنده : Modiriat
دسته بندی :  باربری

مطالب مشابه

بالا
Your IP is 3.235.42.157