جایگاه A

محافظت ریشه فرش از پوسیدگی و زرد شدن

تاریخ : 1398.07.20
نویسنده : Andia Blog

ریشه فرش که در قسمت بالا و پایین تمامی فرش ها چه دست بافت و چه ماشینی وجود دارد به شدت در معرض آسیب هایی همچون پوسیدگی ، زرد شدن و پارگی است ؛ لذا باید از این ریشه های سفید رتگ مراقبت ویژه ای کنیم .

 

مراقبت ریشه فرش

 

بهتر است پس از آنکه فرش تازه ای خریداری می کنید ریشه های آنرا گره بزنید ؛ گره ریشه از جدا شدن آنها ها در هنگام جاروی فرش و یا پوسیدگی آنها جلوگیری می کند . این گره ظاهرا کاریست آسان اما در عمل باید کمی تجربه داشت بهتر است برای اینکار از افراد با سابقه استفاده کنید یا از قالیشویی ها بخواهید برایتان اینکار را انجام بدهند .

 

گره ریشه فرش

 

دیده شده که متاسفانه برخی از خانم های خانه دار برای حفاظت از ریشه فرش اقدام به استفاده از چسب های پهن می کنند که فقط برای کوتاه مدت خوب است و چه بسا زیان بار ؛ این چسب ها بعد از مدتی کنده می شود و باید تعویض گردند و همچنین موقع جدا کردنشان جایش برای مدتی باقی میماند .

امروزه در بازار کاور ریشه مخصوصی یافت می شود که برای اینکار ساخته شده اند و به دلیل ساختار لایه ای نه با رفت و آمد از جایش درمیاید و نه باعث پوسیدگی می شود چون از منافذش هوا رفت و آمد دارد . این کاور را از مراکز فروش لوازم پلاستیکی امکان خرید دارید .

 

کاور ریشه فرش

 

اما راه دیگری هم هست که در گذشته توسط خانم های خانه دار انجام می شد و آن پارچه ای سفید بود که دورتادور ریشه دوخته می شد و هر چندماه آنرا باز می کردند و می شستند ؛ البته راهکار قبلی از نظر زمان بصرفه تر است .

آخرین روش هم چرم دوزی است که هم برای دور فرش و هم ریشه می تواند صورت بگیرد . اما اگر به هر دلیلی ریشه های فرش ما آسیب دیده با مراجعه به لیست قالیشویی ها و تماس با یکی از آنها مشکلتان را برطرف کنید .

دایرکتوری مشاغل آندیالند سعی کرد که شما را با این مقاله در نگهداری از فرشتان یاری کند .

 

دسته بندی :  وبلاگ / مقالات
بالا
Your IP is 3.21.76.0