جایگاه A

روش صحیح شستشوی فرش

تاریخ : 1398.07.17
نویسنده : Andia Blog

فرشی که هر کدام از ما در خانه داریم به دلایل مختلفی شاید کثیف شود و نیاز به شستن داشته باشد بخصوص خانواده هایی که بچه کوچک دارند . وقتی فرشی کف پذیرایی منزل می اندازیم با هر بار راه رفتن بر روی آن یا ریختن مواد غذایی روی آن مقداری چربی و آلودگی در تارپود فرش نفوذ می کند که با جارو کردن هم از بین رفتنی نیست . انباشت هر روزه این ناپاکی ها در زمانی نه چندان طولانی باعث می شود فرش شما تیره تر گردد .

معمولا هرکسی بازه زمانی مشخصی را برای شستن فرشش در نظر می گیرد ؛ مثلا عده ای قبل از سال نو ، برخی تابستان و تعدادی هم هر زمان که اثاث کشی داشته باشند . شستشوی منظم فرش قبل از کثیفی بیش از حد باعث می شود منزلی پاکیزه داشته باشیم .

 

روش شستشوی فرش

 

فرض را بر این بگیریم که شما می خواهید در منزل فرشتان را بشویید ؛ پس ابتدا فرشتان را در حیاط یا پشت بام ( البته با رضایت همسایه ها ) پهن کنید و کمی آب روی آن بریزید . سپس مواد شوینده را با پارو یا جارو رویش پخش کنید بخصوص در مناطقی که بیشتر کثیف هستند . 10 تا 20 دقیقه فرش را به حال خود رها کنید و بعد از آن با استفاده از آب گرم و جارو فرش را مورد شستشو قرار دهید . سعی کنید که حتما تمامی موادهای شوینده از آن خارج گردد وگرنه باعث پوسیدگی فرشتان خواهد شد . در آخر هم محلی برای پهن کردن فرش انتخاب کنید تا کاملا خشک شود .

خوب حالا فرش شما تمیز شده و می توانید در منزلتان پهن نمایید .

اما اگر شما وقت این کار را ندارید خیلی راحت و آسوده با یک قالیشویی مطمئن تماس بگیرید تا کل این پروسه را به شکل صنعتی برای فرش شما انجام دهند .

 

دسته بندی :  وبلاگ / مقالات
بالا
Your IP is 3.145.60.29