جایگاه A

مناسب ترین زمان قالیشویی

تاریخ : 1398.07.17
نویسنده : Andia Blog

اینکه چه فصلی برای شستن فرش مناسب است در زمان های گذشته سوال خیلی از افراد بود ، اما در عصر کنونی و با پیشرفت تکنولوژی ساخت ماشین های قالیشویی و گرمخانه های گازی ، شما در هر زمان که بخواهید می توانید فرشتان را بشویید ؛ اما اگر قصد شستشو در منزل را دارید داستان فرق می کند !

 

بهترین فصل برای قالیشویی

 

آن دوستانی که فرش هایشان را می خواهند در منزل شستشو دهند بهتر است روزهای آفتابی و فصل تابستان را انتخاب کنند تا فرش ها به صورت کامل در زیر نور خورشید و آفتاب خشک شوند علل خصوص فرشهای دست بافت .

اما دوستان سوالاتی را درباره بهترین زمان شستن فرش برایمان ارسال کردند که بد نیست آنرا پاسخ دهیم :

 

1 - آیا فرش ماشینی را بدون استفاده از نور خورشید می توان خشک نمود ؟

بله ؛ امروز با استفاده از دستگاه های خشک کن و گرمخانه های گازی بدون اینکه کوچکترین ایرادی به فرش ماشینی وارد شود می توان آنرا آبگیری و خشک کرد . البته این موضوع درباره فرش های دست بافت کمی متفاوت است چون آفتاب گیری و خشک کردن فرش دستباف زیر نور خورشید باعث حفظ شدن حالت عادی آن و از بین رفتن حشراتی مانند بید می شود که در داخل تار و پود فرش قرار می گیرند . پس بهتر است فرش های دست باف را در روزهای آفتابی به قالیشویی ها بدهید .

 

2 - روز های پایانی سال برای قالیشویی مناسب است ؟

بهتر است شستن فرش خود را به روزهای آخر اسفند نیندازید ؛ همیشه در این ایام ترافیک کاری قالیشویی ها بالاست و امکان تحویل بموقع فرش کمی دور از انتظار است . پس حتما یک یا دوماه قبل از آغاز سال نو اینکار را انجام دهید تا استرس کمتری داشته باشید و بتوانید فرشهایتان را با کیفیت بالاتری بشویید .

 

3 - اگر یک قالیشویی فرش ما را خراب کرد چگونه شکایت کنیم ؟

بمنظور شکایت از قالیشویی های می توانید به مطلب " روش شکایت از قالیشویی های متخلف " رجوع نمایید .

 

4 - آیا نرخ شستن فرش در ماه های مختلف فرق می کند ؟

تعرفه مجاز برای قالیشویی ها تنها در سال یکبار اعلام می شود و در دیگر ماه ها سال فرقی نخواهد داشت .

 

دسته بندی :  وبلاگ / مقالات
بالا
Your IP is 18.188.40.207