جایگاه A

پاک کردن لکه ها از روی فرش

تاریخ : 1398.07.20
نویسنده : Andia Blog

قطعا هنگامی که از فرشی استفاده کرده باشید می دانید ریختن نوشیدنی ، نوشابه یا هر مایعی بر روی فرش می تواند یک چالش بزرگ برایتان یاشد ؛ پیشنهاد می کنم این مقاله که توسط سایت آندیالند تهیه شده را مطالعه کنید .

 

پاک کردن لکه های فرش

 

لکه های چای ، نسکافه و قهوه :

ابتدا کمی ماده شوینده را با اسفنج بر روی محل لک بمالید و سپس کمی سرکه سفید را بوسیله پارچه رویش بکشید و با دستمالی دیگر آنرا پاک کنید ؛ مجدد اسفنج حاوی مواد شوینده را بمالید و با آب ولرم آنرا تمیز کنید این کار تا محو شدن کلی لکه ادامه پیدا می کند .

 

آثار روغن و چربی :

پارچه ای سفید رنگ را با کمی حلال آغسته کنید و بر روی محل بکشید سپس با آب ولرم شستشو دهید و منتظر خشک شدنش بمانید ؛ اگر آثار لکه ار بین نرفت همچنان این کار را انجام دهید .

 

از بین بردن آثار گل و لای :

آن بخش از فرش که گلی شده با شوینده پاک کنید و بعد با دستمال خشک کنید ؛ اگر الیاف پارچه طبیعی بود سرکه سفید در محل بکشید و با دستمالی دیگر خشک کنید ( برای الیاف مصنوعی این مرحله استفاده نگردد ) ؛ در پایان هم با آب ولرم روی محل را شسته و خشک کنید . تا حذف کامل لکه این کار را صورت دهید .

 

پاک کردن آدامس چسبیده :

یک کیسه پارچه ای که با یخ پر شده را روی محل قراردهید و با چاقوی کند آنرا بتراشید . پارچه سفید که با حلال خیس شده را رویش بکشید . یک پارچه سفید در انتها رویش بکشید تا تمام اثراتش از بین رود .

 

سایر لکه ها هم با روشی شبیه به روشهای بالا قابل پاک شدن می باشد ؛ ولی اگر نمی خواهید خود را به سختی بیندازید می توانید پاک کردن لکه را به قالیشویی ها بسپارید .

 

دسته بندی :  وبلاگ / مقالات
بالا
Your IP is 18.222.200.143