جایگاه A

جارو و غبار روبی فرش با روش اصولی

تاریخ : 1398.07.18
نویسنده : Andia Blog

وقتی فرشی را در محلی پهن کرده اید که رفت و آمد زیادی از آنجا انجام می شود با گذشت زمان مجبور خواهید بود آنرا جارو کنید یا غبارش را از بین ببرید .

 

غبار روبی فرش

 

امروزه در کارگاه های قالیشویی دستگاه های غبارگیری وجود دارند که اینکار را به صورت اتوماتیک انجام می دهند اما برای فرش های نفیس و عتیقه پیشنهاد نمی شود . برای قالی های کهنه هنوز روش سنتی بهترین است یعنی استفاده از جاروهای دستی و چوب . ماشین های غبار روبی به سه دسته ضربه زن ، مکنده و دورانی تقسیم می شوند ؛ در مدل ضربه زن دقیقا روش چوب زدن به صورت اتوماتیک انجام می شود با امکان تعیین میزان شدت ضربه . مدل مکنده هم با مکش خاک را جذب می کند و در مدل دورانی هم فرش ها داخل دستگاه گذاشته می شود و با چرخش اینکار صورت می گیرد .

 

اما اگر در خانه می خواهید غبارگیری کنید و امکان استفاده از جاروهای دستی و چوب زدن را ندارید تنها گزینه جارو برقی است ؛ سعی کنید برای جاروی فرش از جاروبرقی های چرخان استفاده نکنید بلکه مدل های معمولی آن بسیار مناسب تر می باشد .

 

نکته مهم این کار جارو در مسیر خواب فرش باید کشیده شود تا آسیب زیادی به تارو پود فرش وارد نیاید ( منظور از خواب فرش مسیری است که الیاف فرش به آن سمت متمایل هستند ) . هر بار استفاده از جارو برقی باعث سست شدن تارها و کمترشدن ( یا سفت شدن ) ضخامت فرش می شود . پس موقعی فرش را جارو کنید که واقعا نیاز باشد نه بی دلیل .

 

دسته بندی :  وبلاگ / مقالات
بالا
Your IP is 18.221.222.47