جایگاه A

آیا شستن فرش ها در مقاابله با کرونا ویروس اهمیتی دارد

تاریخ : 1399.02.27
نویسنده : Andia Blog

ویروس کرونا یا Covid-19 از ابتدای اسفند ماه سال 1398 در کشور عزیزمان ایران شیوع یافت ؛ در ابتدا آمار مبتلایان بسیار اندک بود ولی رفته رفته بر تعداد آنها افزوده شد . برای جلوگیری از گسترش این ویروس منحوس مردم روشهای مختلفی را استفاده نمودند از جمله : شستشوی مداوم دستها ، استفاده از ماسک ، پوشیدن دستکشهای لاتکس یا یکبار مصرف ، فاصله گذاری اجتماعی و حضور کمتر در اماکن شلوغ که هر یک تا حدودی جلوی پخش آنرا میگرفت .

 

کرونا ویروس و قالیشویی

 

اما سوالی که شاید برای اکثر شما پیش آمده باشد این است که ما نیازی به شستشوی فرش منازلمان را هم دارید ؟

پاسخ کمی سخت است ؛ راه های گسترش این ویروس واقعا به صورت کامل شناخته نشده و شاید هنوز چیزی از دید دانشمندان پنهان شده باشد . حال ما تکیه بر عقل خود این موضوع را بررسی می کنیم .

امکان دارد شما از فروشگاه خرید می کنید و آنرا داخل پلاستیکی قرار می دهید سپس به منزل باز می گردید ؛ این پلاستیک امکان آلوده بودن دارد و اگر آنرا روی فرش بگذارید اصلا دور از ذهن نیست که فرش شما هم آلوده شود .

 

تا اینجای کار دیدیم که خیلی راحت فرشها نیز امکان آلوده شدن به کرونا را دارند اما میزان ماندگاری و زنده بودن آن روی قالی چقدر است ؟

به گفته متخصصان حوزه بهداشت Corona تقریبا 8 تا 24 ساعت می روی الایف پارچه ای و پشمی به زندگی خود ادامه دهد . ما اگر فرش ماشینی را که از جنس پشم است را در نظر بگیریم پس حداکثر تا یک روز امکان آلودگی را به همراه خود دارد و با هر بار راه رفتن روی آن خیلی راحت در منزل پخش می شود . در زمان نگارش این مقاله چیزی حدود 4,600,000 نفر در سراسر جهان به این ویروس آلوده شده اند و در ایران هم 116,000 مبتلا به کووید19 را داریم .

 

چاره چیست ؟

قطعا شستن فرش تا حدودی می توان داخل خانه را برای شما امن کند به شرطی که بعد از آن نکات بهداشتی را رعایت کنید و به هیچ وجه اجسام آلوده را با خود به داخل نیاورید .

 

اگر نیاز به استفاده از خدمات قالیشویی دارید از بخش معرفی قالیشویهای مجاز سایت آندیالند استفاده کنید . در این قسمت به تفکیک محلات تهران فعالان صنف قالی شویی را برای شما معرفی کرده ایم .

 

دسته بندی :  وبلاگ / مقالات
بالا
Your IP is 3.15.218.254