جایگاه A

اصول نگهداری فرش های عتیقه ، نفیس و ماکارونی

تاریخ : 1398.07.20
نویسنده : Andia Blog

زمانیکه شما وسیله ای برای خود خریداری می کنید همیشه یک کاتالوگ با خود دارد که نحوه نگهدای اش را تشریح می کند ؛ حال ما در وبسایت آندیالند میخواهیم راهنمای مصرف فرش را در اختیارتان قرار دهیم پس با ما همراه باشید .

 

نگهداری فرش دستبافت

 

محل پهن کردن فرش : فرش نفیس را در مکان صاف و هموار پهن کنید و سعی کنید در زیر فرش یک موکت قرار داشته باشد یا کفپوشی از جنس سنگ یا سرامیک . بد نیست از ترمز قالی برای ثابت نگه داشتن فرش های ماشینی یا ماکارونی استفاده شود . همچنین سعی کنید زیر نور مستقیم خورشید نباشد یا حداقل روفرشی رویش بکشید .

 

قرارندادن اجسام سنگین و نوک تیز : روی فرش عتیقه هیچگاه اجسام سنگین نگذارید چون پایه های آن روی فرش جا می اندازد یا حتی می برد ؛ اگر ناچار هستید حتما زیر پایه اش از زیر مبلی استفاده کنید . به هیچ وجه گلدان روی قالیچه نگذارید چون امکان دارد آب آن بر روی فرش بریزد و جای آن بصورت لکه باقی بماند که اگر این چنین شده برای از بین برده لکه ها به مطلب " پاک کردن لکه ها از روی فرش " رجوع کنید .

 

تمیز نگهداشتن فرش : قطعا فرش دستبافت کثیف هیچ جذابیتی ندارد ، ولی از جارو کردن مستمر فرش خودداری کنید چون هر بار جاروی فرش باعث کمتر شدن عمرش می گردد . روش صحیح جاروی فرش را در این سایت می توانید بخوانید . همچنین فرشهایتان را بیشتر از 2 سال یکبار برای شستشو به قالیشویی ها ندهید چون از حجم پرزهایش میکاهد و نکته آخر اینکه از مواد سفید کننده یا وایتکس روی فرش بهره نبرید چون آسیب ایجاد می کند .

 

دسته بندی :  وبلاگ / مقالات
بالا
Your IP is 18.220.160.216