جایگاه A

آشنایی با حرفه قالیشویی و تعرفه قالیشویی امسال

تاریخ : 1398.07.17
نویسنده : Andia Blog

از روزی که استفاده از فرش در خانه های ایرانی رایج شد نیاز به شستن قالی هم رایج گشت . قالیشویی ها این اقدام یعنی شستشوی فرش را انجام می دهند . اگر شما نیز تمایل دارید وارد این حرفه شوید بهتر است مقاله را تا انتها مطالعه کنید .

 

قالیشویی

 

اکثر افرادی که تمایل به راه اندازی یک کارخانه یا شرکت قالیشویی را دارند در گذشته خود داخل یک قالیشویی کار می کرده اند یا تجربه ای از پیش دارند پس کمتر می شود فردی بصورت یکدفعه تصمیم به آغاز فعالیت یک قالیشوءی را بگیرد .

خوب حالا اگر تصمیمتان برای تاسیس قالی شویی جدی است در ابتدا باید مکانی برای آن تهیه کنید . قطعا امکان موفقیت در شهرهای با تراکم جمعیت بالا بیشتر خواهد بود البته در کلان شهرها شما اجازه راه اندازی یک قالیشویی در مرکز شهر را نخواهید داشت و باید آنرا در خارج شهر فعال کنید و دفاتری در مناطق شهری برای سفارش گیری ایجاد نمایید .

بعد از آنکه محل فعالیت مشخص شد حال نوبت به دریافت مجوز از اتحادیه قالیشویی شهر یا منطقه خودتان می رسد که از شما مدارکی برای اینکار می خواهند و در زمانی مشخص مجوز صادر میگردد .

 

قالیشویی های مدرن

 

قالیشویی ها به دو دسته سنتی و صنعتی تقسیم می شوند که در نمونه سنتی بیشتر از نیروی انسانی تا دستگاه استفاده می شود . اما در قالیشویی صنعتی تقریبا اکثر مراحل شستشو توسط ماشین آلات صورت می پذیرد . شاید بتوان گفت بیشتر هزینه را همین وسایل و دستگاهها لازم داشته باشند . ماشین آلات متداول قالیشویی عبارتند از :

1 - دستگاه خاک گیر : کاربرد آن زدودن گرد و خاک از روی فرش و پیش از شستشو میباشد .

2 - دستگاه شستشوی فرش : این دستگاه اتوماتیک ، دستی ( غلطک دار ) و یا ریلی قابل خرید است .

3 - ماشین خشک کن : خشککن هم با دو شکل دیگی یا لوله دربدار و بدون درب عرضه می شود .

4 - گرمخانه : گرمخانه های گازی مهمترین وظیفه شان تکمیل کردن مرحله خشک کن است که در فصول سرد و بارانی کاربرد دارد . اگر قالیشویی شما در شهرهای با رطوبت بالا یا سردسیر است حتما به این دستگاه احتیاج  دارید .

 

ماشین آلات قالیشویی

 

خوب حالا که ماشین آلات فراهم گشت نوبت به نیروی انسانی می رسد . پرسنل مورد نیاز برای یک قالشویی کوچک حداقل 10 نفر میباشد که بسته به میزان فعالیت و سفارشات امکان کمتر یا زیاد کردنش وجود دارد .

حال دیگر می توانید کار قالیشویی خود را شروع کنید .

اینکه برای شستن هر فرش چه مبلغی از مشتریان دریافت کنید سالانه توسط اتحادیه قالیشویان مشخص میشود . نرخ مصوب برای سال 1398 در تصویر زیر قابل مشاهده است .

تعرفه خدمات قالیشویی سال 1398

ما در سایت آندیالند سعی کرده ایم لیستی از بهترین قالیشویی های شهر تهران و حومه را به تفکیک مناطق برای شما آماده کنیم تا به آسانی بتوانید قالیشویی خود را برای شستن فرش هایتان پیدا کنید .

 

بهترین قالیشویی های شمال تهران

 

برترین قالیشوییهای غرب شهر تهران

 

لیست قالیشویی مرکز تهران

 

قالیشوی ها فعال در شرق تهران

 

اسامی قالیشویی های جنوب تهران

 

به راحتی با کلیک بر روی هر لیست قالیشوئی های فعال در محله خودتان را بیابید و با خیالی آسوده سفارش خود را به صورت آنلاین یا تلفنی ثبت کنید .

 

دسته بندی :  وبلاگ / آشنایی با مشاغل
بالا
Your IP is 3.17.186.218