جایگاه A
آشنایی با محله

محمودیه

محله محمودیه

 

محله محمودیه

 

محمودیه ( Mahmoudieh ) در منطقه یک شهر تهران واقع شده است .

 

     در شمال تهران و در همسایگی محله های ولنجک ، الهیه ، اوین ، امانیه و زعفرانیه ، محله مرفه نشین دیگری به نام محمودیه قرار دارد. این محله از گران قیمت ترین محله های تهران است و بسیاری از افراد سیاسی را در خود جای داده است.

در مورد نام و تاریخچه محمودیه چندین روایت مختلف وجود دارد. یکی از این روایت هاف تاریخ تاسیس این محله را در زمان رضا شاه پهلوی می داند. اما در روایتی دیگر این محله در زمان محمد شاه قاجار به وجود آمده است. اگرچه از دیرباز این محله، جایگاه اشراف و ثروتمندان بوده است، اما ظاهر پر زرق و برقی نداشته است. این محله دارای خانه های ویلایی و باغ های زیاده بوده است. اگرچه امروزه این محله نیز از گزند برج های بلند در امان نمانده است.

 

بزرگراه چمران و چهارراه پارک وی در جنوب محمودیه ، خیابان ولیعصر در شرق آن، خیابان یمن در غرب و خیابان مقدس اردبیلی در شمال آن قرار گرفته اند.

از خیابان های مهم این محله می توان به صفائیه ، محمودیه ، الف و شادور اشاره کرد. یکی از خیابان های این محله که در گذشته "ج" نام داشت، امروزه به نام هنرمند فقید ، جمشید مشایخی، نامگذاری شده است.

 

برای رسیدن به محمودیه می توانید از اتوبوس های تندرو در بزرگراه چمران و خیابان ولیعصر استفاده کنید. ایستگاه تاکسی ولنجک نیز در قسمت جنوب غربی محمودیه قرار دارد.  در صورت استفاده از خودروی شخصی نیز، بزرگراه چمران بهترین انتخاب خواهد بود. ایستگاه سوخت گیری ولنجک نیز در محودیه قرار دارد و می توان از آن استفاده کرد.

 

مرکز خرید بزرگ پالادیوم در شمال محمودیه قرار دارد. این مرکز تجاری، علاوه بر مراکز خرید و تفریحی ، فودکورت بسیار معروفی دارد. باشگاه بدنسازی پالادیوم نیز در این مکان در دسترس است. مرکز خرید میلان، برلیان، دایموند و میله نیز، دیگر مراکز خرید در این محله هستند. پاساژ رولکس، از مهم ترین مراکز فروش ساعت های برند در تهران، در محمودیه قرار دارد.

 

بیمارستان دامپزشکی مرکزی و مرکز مشاوره و روانشناسی ارگانیک مایندد در خیابان تیر محمودیه قرار دارند.

 

مسجد محمد رسول الله، مهم ترین مسجد در این محله است.

 

دو شیرینی فروشی زعفرانیه و الف ، از بهترین شیرینی فروشی های تهران هستند.

 

دبیرستان پسرانه پیوند، مجتمع آموزشی پیروزی، دبیرستان تفکر سفید، دبستان جام جم، آموزشگاه نقاشی نیکا، دبستان هوشمند شهید خیابانی، موسسه آفرینش هنر بارانا، مدرسه امید، دبیرستان فارابی و آموزشگاه موسیقی پارس پلاس از مراکز آموزشی، فرهنگی و هنری در محمودیه تهران هستند.

 

 هتل سه ستاره ولیعصر در کوچه غزایی عتیق محمودیه ، از سال 99 پذیرای مسافران است. رستوران برزیلی رودیزیو ، ام کافه ، رستوران سبوس ، رستوران ریواس ، مانچ فود ، رستوران مزه طوری ، کافه شکسپیر و رستوران پردیس از رستوران های معروف محمودیه هستند.

 

سفارت غنا خیابان ب، سفارت زیمباوه خیابان شادآور ، سفارت مالزی خیابان چنگیزی ، ساختمان اجلاس سران در خیابان یمن از جمله ساختمان های مهم در محمودیه هستند. دفتر دکتر محمود احمدی نژاد نیز در خیابان شادآور قرار دارد.

 

از فضاهای سبز محمودیه می توان به بوستان محمودیه و بوستان کاج اشاره کرد.

 

تاریخ : 1398.02.08
نویسنده : Modiriat
دسته بندی :  محلات تهران
بالا
Your IP is 35.173.178.60