جایگاه A
آشنایی با محله

جهاد

جهاد

 

محله جهاد

 

جهاد ( Jahad ) در منطقه شش شهر تهران واقع شده است .

 

 

محله جهاد ، در محدوده منطقه 6 شهرداری تهران و در همسایگی محله های بهجت آباد ، فاطمی ، یوسف آباد ، کشاورز و قزل قلعه قرار دارد . این محله یکی از محلات مرکزی تهران است که رفت و آمد بسیار زیادی دارد . قدمت این محله به سال 84 و زمانی که از محله یوسف آباد جدا شد ، برمیگردد .

 

جایگاه شهری و جغرافیایی جهاد

 

محله جهاد تهران از شمال با خیابان‌های هجدهم و بیستم یوسف آباد و خیابان مهماندوست ، از شرق با خیابان اسد آبادی ، از جنوب با خیابان دکتر فاطمی و شهدای گمنام و از غرب با خیابان جهان آرا، محدود شده است . میدان جهاد، میدان سلماس و خیابان فتحی شقاقی از پر رفت و آمدترین معابر این محله هستند.

ایستگاه مترو میدان جهاد ، در بخش جنوبی این محله قرار گرفته است . همچنین میدان جهاد مبدا و مقصد بسیاری از تاکسی ها به بیشتر نقاط شهر تهران است. اتوبوس های تندرو میدان راه آهن-میدان تجریش نیز به این محله دسترسی دارند .

محله جهاد تهران،هم در محدوده طرح ترافیک و هم در محدوده زوج و فرد تهران قرار گرفته است . بنابراین بهتر است برای رفتن به این محله از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید .

 

تاریخچه جهاد

 

از آن جا که این محله از یوسف آباد جدا شده است ، تاریخچه مشترکی با آن محله دارد . بنابراین می توان گفت ، در دهه 30 و 40 هجری شمسی ، زمین‌ های این محله قسمت بندی شده و به کارمندان دولت و دیگران واگذار گردید .

 

اماکن مذهبی در جهاد

 

مسجد ریحان تنها مکان مذهبی این محله است.

 

مراکز تفریحی و ورزشی جهاد

 

کافه مانی ، کافه کتاب بدرقه جان ، کافه رستوران ما دوتا ، رستوران ترخون ، کافه ویزور ، کافه رستوران امیر ، باشگاه ورزشی افق ، جوجه کباب شاکر ، فست فود ریوار ، کافه اخرا ، کافه لاویتا ، چلوکباب خاتم ، رستوران دانته ، چایخانه سنتی طهران ، رستوران پروفسور ، رستوران کلاسیک ، کافه پرک ، کافه کلاه و رستوران کنز برگر رستوران های مهم جهاد هستند.

مرکز خرید کامپیوتر و موبایل هدیه ، مرکز خرید لئون و مجتمع تجاری پرنیان در جهاد قرار دارد .

پارک میدان سلماس و بوستان شهید گمنام بوستان های این محله هستند.

مجموعه ورزشی نزهت ویژه بانوان و مجموعه فرهنگی ورزشی شهربانو دو مکان ورزشی مهم محله جهاد هستند.

 

مراکز آموزشی و فرهنگی جهاد

 

موسسه آموزش عالی ارژنگ ، دبیرستان پسرانه هدف ، مدرسه جهاد دانش ، دبیرستان پسرانه جهان دانش ، دبستان دخترانه مروا ، دبستان دخترانه خدیر ، مدرسه آموزش از دور دخترانه به آفرین و دبیرستان سلام یوسف آباد از مراکز آموزشی و فرهنگی مهم محله جهاد هستند.

 

مراکز درمانی و ساختمان های مهم جهاد 

 

بیمارستان شهرام ، کلینیک دامپزشکی ایمان ، کلینیک دندانپزشکی ماهان ، کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی درین و درمانگاه تخصصی پوست و مو رازی مراکز درمانی مهم محله جهاد هستند.

سازمان دامپزشکی کل کشور ، سازمان حسابرسی وزارت امور اقتصادی و دارایی ، صندوق بازنشستگی کشوری اداره کل استان تهران و سازمان آموزش و پرورش شهر تهران هسته گزینش ساختمان های مهم جهاد هستند.

 

تاریخ : 1398.02.11
نویسنده : Modiriat
دسته بندی :  محلات تهران
بالا
Your IP is 18.220.137.164