جایگاه A
آشنایی با محله

بلوار کشاورز

بلوار کشاورز

 

محله بلوار کشاورز

 

بلوار کشاورز ( Bulvar Keshavarz ) در منطقه شش شهر تهران واقع شده است .

 

 

محله کشاورز، یکی از محله های قدیمی در مرکز تهران است. این محله پر رفت و آمد در محدوده منطقه 6 از شهرداری تهران قرار دارد . در همسایگی این محله، محله های انقلاب ، نصرت ، بهجت آباد ، فاطمی و ولیعصر قرار دارند.

 

جایگاه شهری و جغرافیایی بلوار کشاورز

 

محله کشاورز تهران از شمال با خیابان فاطمی، از شرق با خیابان ولیعصر ، از جنوب با خیابان انقلاب و از غرب با خیابان کارگر شمالی ، مرزبندی شده است . بلوار کشاورز که یکی از مهم ترین بلوارهای تهران است ، در مرکز این محله قرار گرفته است.

نزدیک ترین ایستگاه های مترو که به محله کشاورز دسترسی دارند، ایستگاه مترو میدان جهاد، ایستگاه میدان ولیعصر و ایستگاه انقلاب اسلامی است. اتوبوس تندرو عبوری از خیابان ولیعصر، راه دیگر دسترسی به بلوار کشاورز است. همچنین تاکسی های زیادی به مقصد میدان ولیعصر و بلوار کشاورز در سراسر تهران وجود دارد.

این محله هم در محدوده طرح ترافیک و هم در محدوده زوج و فرد قرار دارد . بنابراین خودروی شخصی انتخاب مناسبی برای رفت و آمد به این محله نیست.

 

تاریخچه بلوار کشاورز

 

نام بلوار کشاورز در گذشته بلوار الیزابت بوده است. این بلوار در آن زمان یکی از تفرجگاه های اصلی تهران برای آخر هفته بوده است. در میانه این بلوار نهری جاری است که به نهر کرج معروف است. زیرا در گذشته یکی از انشعابات رودخانه کرج بود و آب شرب و کشاورزی در منطقه بهجت آباد را تامین می کرد.

نام این بلوار از ساختمان کشاورزی که امروزه ساختمان قوه قضائیه است گرفته شده است.

 

اماکن مذهبی در بلوار کشاورز

 

مسجد نور، مسجد پارک لاله ، مسجد موسی بن جعفر ، کنیسه خراسانی ها و حسینیه هنر، اماکن مذهبی مهم بلوار کشاورز هستند.

 

مراکز تفریحی و ورزشی بلوار کشاورز

 

کافه دکتر کافی، کافه کلون، کافه لونا، رستوران ملاصدرا، کافه رستوران مضراب، رستوران روتیسری، کافه یونیک، رستوران سنتی دیزی میزی، غذای زرتشت، کافه رستوران سنتی سراج، رستوران کبابخوان، کافه رستوران دنج، دیزی علی بابا، کافه رستوران سنتی هفت آسمان،  کافه موزه گربه ایرانی و کافه رستوران پنجره از رستوران های محله بلوار کشاورز هستند.

موزه فرش ایران، موزه هنرهای معاصر و خانه موزه مهدی اخوان ثالث، از مهم ترین موزه های تهران در بلوار کشاورز هستند.

پارک بزرگ لاله تهران مهم ترین فضای سبز محله بلوار کشاورز است که قدمت زیادی دارد. بوستان جویبار نیز در این محله است.

هتل ورزش، هتل کارون، هتل ورنوس، هتل اسپیناس خلیج فارس، هتل ولیعصر و هتل حجاب پذیرای مسافران در بلوار کشاورز هستند.

سالن حجاب، خانه والیبال تهران و مدرسه آیکیدو ایران، اماکن ورزشی این محله هستند.

سینما آفریقا، سینما استقلال و تماشاخانه آژمان نیز در محله کشاورز تهران قرار دارند.

 

مراکز آموزشی و فرهنگی بلوار کشاورز

 

دانشگاه تهران، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبستان شهید عباسپور، آکادمی تخصصی معماری، دبستان مهر ولایت و دبیرستان فرشتگان، در بلوار کشاورز قرار دارند.

 

مراکز درمانی بلوار کشاورز

 

بیمارستان مهر ، بیمارستان یاس سپید ، بیمارستان پارس ، بیمارستان ساسان ، بیمارستان مصطفی خمینی ، درمانگاه تخصصی بیماران کلیوی امیر علی مراکز درمانی در محله کشاورز هستند.

 

تاریخ : 1398.02.11
نویسنده : Modiriat
دسته بندی :  محلات تهران
بالا
Your IP is 35.175.212.5