جایگاه A
آشنایی با محله

آپادانا

محله آپادانا

 

محله آپادانا

 

آپادانا ( Apadana ) در منطقه پنج شهر تهران واقع شده است .

 

 

محله آپادانا، در منطقه 5 شهرداری و در غرب تهران قرار دارد . این محله در همسایگی شهرک اکباتان ، فردوس ، طرشت و مهرآباد است. شهرک شهید فکوری و شهرک آپادانا در این محله قرار دارند.

 

جایگاه شهری و جغرافیایی آپادانا

 

محله آپادانا از شرق با بزرگراه جناح، از شمال با بزرگراه فهمیده، از غرب با خیابان ریاحی و از جنوب با بزرگراه لشگری مرزبندی شده است. از معابر مهم این محله می‌ توان به بلوار و میدان برادران رحمانی اشاره کرد.

ایستگاه های مترو میدان آزادی ، بیمه و صادقیه ، مهم ترین راه های دسترسی به محله آپادانا هستند. ترمینال غرب و پایانه اتوبوسرانی و تاکسی آزادی نیز در محله آپادانا قرار دارند.

پایانه آزادی، یکی از مهم ترین پایانه های تهران است که به بیشتر نقاط تهران راه دارد.

 

تاریخچه شهرک آپادانا

 

ساخت شهرک آپادان پیش از انقلاب و با طراحی مهندسان فرانسوی آغاز شد. پس از وقوع انقلاب اسلامی ایران ، فرانسوی ها ساخت این شهرک را نیمه کاره رها کردند . پس از آن بانک مسکن ، ادامه ساخت این شهرک را بر عهده گرفت . نام این شهرک ، از کاخ آپادانا در تخت جمشید گرفته شده است.

 

اماکن مذهبی در آپادانا

 

مسجد 72 تن ، مسجد الزهرا ، مسجد شهید فکوری و مسجد ترمینال غرب اماکن مذهبی محله آپادانا هستند.

 

مراکز تفریحی و ورزشی آپادانا

 

سایت تخصصی تیر اندازی با کمان تهران ، باشگاه فوتبال اگزا ، زمین فوتبال آپادانا ، ورزشگاه آپادانا ، باشگاه شهید فکوری و باشگاه ورزشی نیلا اماکن ورزشی این محله هستند.

کافه برنارد ، کلین فود ، رستوران غرب ، ساندویچ طهرون ، کترینگ کبابچی اکسپرس و رستوران پاپیار رستوران های محله آپادانا هستند.

شهربازی شهید فکوری ، یکی از اماکن تفریحی واقع در محله آپادانا است.

بازار گل و گیاه شهید فکوری، با تنوع گیاهی و قیمت های مناسب ، در خدمت شهروندان این منطقه است . پاساژ گل مریم و بازارچه پایانه آزادی دیگر مراکز خرید این محله است.

 

مراکز آموزشی و فرهنگی آپادانا

 

مجتمع آموزشی غیر دولتی پسرانه هما ، مدرسه شهید سعید کهن ، مدرسه عدالت ، دبستان حدیث ، دبیرستان دخترانه عدالت ، دبستان شهادت ، مدرسه هیرا ، کتابخانه شهید راه چمنی ، مدرسه شاهد رهروان امام ، دبیرستان امام مهدی ، دبستان شاهد دخترانه حضرت زینب و دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات مراکز آموزشی و فرهنگی مهم در محله آپادانا هستند.

 

مراکز درمانی و ساختمان های مهم آپادانا

 

شرکت هواپیمایی زاگرس، هواپیمایی قشم و دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی، ساختمان های مهم محله آپادانا هستند.

مرکز جامع سلامت شهید فکوری و مرکز بهداشت غرب تهران ، دو مرکز درمانی در محله آپادانا در غرب تهران هستند.

 

تاریخ : 1398.02.10
نویسنده : Modiriat
دسته بندی :  محلات تهران
بالا
Your IP is 13.59.122.162