جایگاه A
آشنایی با محله

صادقیه

محله صادقیه

 

محله صادقیه

 

صادقیه ( Sadeqieh ) در منطقه دو شهر تهران واقع شده است .

 

 

در محدوده مرکزی شهر تهران، محله صادقیه قرار گرفته است. این محله که با ستارخان ، مرزداران ، تهران ویلا و فردوس شرق همسایه است، در منطقه 2 شهرداری تهران قرار گرفته است. فلکه دوم صادقیه یکی از پر رفت وآمدترین مناطق پایتخت است. این محله در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد قرار ندارد و مرکز مهمی برای رفت و آمد به سایر نقاط تهران است.     

      

جایگاه شهری و جغرافیایی صادقیه

 

این محله از شمال با بزرگراه جلال آل احمد، از جنوب با بزرگراه شیخ فضل الله، از شرق با بزرگراه یادگار امام و از غرب با بزرگراه جناح هم مرز است. برای دسترسی به این محله با حمل و نقل عمومی راه های زیادی وجود دارد. ایستگاه مترو صادقیه، ایستگاه ابتدایی خط 2 است. از این ایستگاه به سمت بیشتر نقاط تهران می توان اتوبوس و تاکسی سوار شد. همچنین  ایستگاه تاکسی بزرگی در فلکه دوم صادقیه قرار دارد که رفت  آمد به این محله را آسان می کند. اتوبوس های تندرو در بزرگراه جناح نیز راه دیگر دسترسی به این محله هستند. ایستگاه مترو طرشت نیز در قلب این محله واقع شده است.

از خیابان های مهم این محله می توان به چوب تراش، گلاب، ستارخان و سازمان آب اشاره کرد. فلکه اول صادقیه نیز میدان مرکزی این محله است.

 

تاریخچه محله صادقیه

 

پیش از انقلاب اسلامی ، این محله آریاشهر نامیده می شد. هنوز هم بسیاری این محله را با این نام می شناسند. شواهدی وجود دارد که این محله از زمان ناصرالدین شاه قاجار تاسیس شده است. پس از آن کمک گسترش پیدا کرده و به شکل امروزی درآمده است.

 

مراکز تجاری و اداری محله صادقیه

 

این محله مراکز خرید فراوانی دارد که علی الخصوص در فاصله بین فلکه اول و دوم قرار دارند. برج تجاری و اداری گلدیس، مرکز خرید تهرانی، مرکز خرید افق، بازار سنتی ستارخان، مجتمع تجاری اطلس، پاساژ پردیسان، مرکز خرید مرجان، پاساژ گلستان، پاساژ پرنیان، پاساژ الماس غرب، مرکز خرید آپادانا و مرکز خرید پارسیان از جمله این مراکز خرید هستند.

 

مراکز تفریحی و ورزشی محله صادقیه

 

بوستان هلال، بوستان جناح، بوستان آزادی، بوستان شهروند، بوستان ارمکان، بوستان گلاب، بوستان چوب تراش و بوستان همیشه بهار، فضای سبز صادقیه را تشکیل می دهند.

استخر پرنیان و باشگاه شماره 2 شرکت نفت، دو مکان ورزشی مهم در صادقیه هستند.

کافه باران، طباخی ترنج، کافه تایم، کافه عربیکا، فست فود لیالی بیروت، کافه رستوران تخت جمشید، فست فود پاییز، رستوران تهران، رستوران نمونه، سفره خانه سنتی گلاب، رستوران مددی، فست فود پنگوئن، فست فود زیتون، رستوران عموخسرو، سفره خانه حیدربابا،  رستوران سنتی ایرو و رستوران کاسه کباب آقاجون از جمله رستوران های محله صادقیه هستند.

 

مراکز آموزشی و فرهنگی محله صادقیه

 

دبیرستان نمونه دولتی فرهنگ، دبستان شهدای صادقیه، سرای محله صادقیه، دبستان دخترانه نسوان، دبیرستان دخترانه شهید یحیوی، دانشگاه جامع علمی کاربردی عالیان، دبیرستان دخترانه ابوعلی سینا، دانشکده نفت تهران، دبیرستان پسرانه مطهر و مدرسه دانش رایانه از مراکز آموزشی و فرهنگی صادقیه هستند.

مسجد باقرالعلوم و مسجد امام جعفر صادق، دو مسجد بزرگ در این محله هستند.

 

تاریخ : 1398.02.09
نویسنده : Modiriat
دسته بندی :  محلات تهران
بالا
Your IP is 52.90.50.252