جایگاه A
آشنایی با محله

مجید آباد

محله مجید آباد

 

محله مجید آباد

 

مجیدآباد ( Magid Abad ) در منطقه چهار شهر تهران واقع شده است .

 

در شمال شرقی تهران و در محدوده ناحیه 9 منطقه 4 شهرداری ، محله مجید آباد قرار دارد . این محله با قنات کوثر ، تهرانپارس ، استخر و پارک جنگلی بزرگ یاس فاطمی همسایه است . این محله به دلیل نزدیکی به کوه های شمال تهران آب و هوای مطبوعی دارد و به دلیل داشتن امکانات محل مناسبی برای سکونت است.

 

جایگاه شهری و جغرافیایی مجید آباد

 

مجید آباد از شمال با بزرگراه بابایی ، از شرق با بلوار سید علی ، از جنوب با بزرگراه زین الدین و از غرب با بزرگراه شهید باقری هم مرز است . از معابر مهم این محله می توان به بلوار قزوینی ، بلوار استقلال ، بلوار صاحب الزمان و میدان قرآن اشاره کرد .

ایستگاه های مترو که به این محله دسترسی دارند ، ایستگاه های فرهنگسرا ، تهرانپارس و شهید باقری هستند . ایستگاه اتوبوس فلکه چهارم تهرانپارس در بزرگراه بابایی و ایستگاه های اتوبوس پارک پلیس ، مسجد ، مدرسه ، چهارراه تهرانپارس و شهرک پارس در بلوار قزوینی نیز راه دیگر دسترسی به این محله هستند.

 

تاریخچه مجید آباد

 

این منطقه یکی از روستاهای اطراف تهران و در مالکیت ارباب هرمز ، یکی از متولیان زرتشتی بود . باغ اناری ( پارک پلیس امروزی ) مهم ترین باغ این زمین ها بود که دو رشته قنات از آن عبور می کرد. نام این محله بر گرفته از نام مالک قبلی آن که یکی از درباریان قاجار به نام عبدالمجید میرزا عین الدوله است.

 

اماکن مذهبی مجید آباد

 

حسینیه امام هادی، مسجد جامع امام سید الساجدین ، مسجد امام علی بن موسی الرضا ، مسجد حضرت قائم ، مقبره سه شهید گمنام پارک پلیس ، مسجد نبی اکرم و مسجد المجتبی، اماکن مذهبی محله مجید آباد هستند.

 

مراکز تفریحی و ورزشی مجید آباد

 

بخشی از بوستان جنگلی یاس فاطمی ، پارک پلیس ، بوستان انتقامی ، بوستان سوسن و بوستان نصیری ، فضاهای سبز موجود در این محله هستند که بیشتر مساحت آن را دربر می گیرند.

سفره خانه سنتی یاس ، فست فود هانیل ، رستوران طهرون ، پیتزا پاندا ، کبابی سولماز ، رستوران اسپریچو ، رستوران اکبر جوجه ، رستوران جاوید ، رستوران رومانا ، فودکورت پارک ساید ، کافه ویونا و رستوران ایرج خان رستوران های محله مجید آباد هستند.

باشگاه ورزشی المپیک ، مجموعه باشگاه و تالار وزارت دارایی و باشگاه تنیس دارایی ، از مجموعه های ورزشی موجود در مجید آباد تهران هستند.

مجتمع تجاری شهرک فرهنگیان ، موزه گرافیک ایران ( عمارت ارباب هرمز ) و مجتمع قضایی و دادگاه شهید باهنر نیز در مجید آباد قرار دارند.

 

مراکز آموزشی و فرهنگی مجید آباد

 

دبستان دخترانه امام سجاد ، مدرسه دخترانه امام رضا ، مدرسه پسرانه کمیل ، دبستان دخترانه جوانه های علم و فرهنگ ، سرای محله مجید آباد ، مدرسه شهید نورعلی شاهد ، دبیرستان شهید مطهری ، دانشگاه امام باقر و دبستان نور علوی از جمله مراکز آموزشی و فرهنگی مجید آباد هستند .        

 

تاریخ : 1398.02.10
نویسنده : Modiriat
دسته بندی :  محلات تهران
بالا
Your IP is 3.137.181.52