جایگاه A
آشنایی با محله

شهر زیبا

محله شهر زیبا

 

محله شهرزیبا

 

شهر زیبا ( Shahr Ziba ) در منطقه پنج شهر تهران واقع شده است .

 

 

در محدوده منطقه 5 شهرداری تهران و در میان محله های سازمان آب ، اندیشه ، شهران ، جنت آباد جنوبی و سازمان برنامه ، محله ای به نام شهر زیبا قرار دارد . بافت این محله بسیار متنوع است. قدمت برخی از ساختمان های شهر زیبا به 40 سال می رسد. از طرفی ، انبوه سازی زیادی نیز در این محله در حال انجام است. جمعیت این محله بیشتر از کارمندان و فرهنگیان هستند. 

 

جایگاه شهری و جغرافیایی شهر زیبا

 

بلوار آیت الله کاشانی در جنوب ، خیابان شهران ، میدان الغدیر و خیابان شهرک شهدا در غرب ، بزرگراه همت در شمال و بزرگراه باکری در غرب شهر زیبا هستند. بلوار کانون ، خیابان مخابرات و بلوار و میدان شهر زیبا، معابر اصلی شهر زیبا هستند.

دسترسی به شهر زیبا از طریق اتوبوس های عبوری از آیت الله کاشانی و بلوار الهام، امکان پذیر است. استفاده از تاکسی، راه دیگر رفت و آمد به این محله است.

این محله در حدوده طرح ترافیک و زوج و فرد تهران نیست و شما می توانید به راحتی با خودروی شخصی وارد شهر زیبا شوید.

 

تاریخچه شهر زیبا

 

شهر زیبا در گذشته باغ های زیادی داشته و مردم در آن کشاورزی می کردند. به دلیل این که این محله ، از دیگر بخش های این منطقه پایین تر بوده و قسمت سنگلاخی و غیر قابل کشت نیز داشت ، آن را چاله سنگی می نامیدند. به دلیل اینکه تهران ، در سال 1353 ، میزبان بازی های آسیایی بود ، شهرکی جهت اسکان هیئت مسابقات آسیایی در این محله ساخته شد. نام این شهرک ، شهرک شهر زیبا بود که هم اکنون نیز در این محله به چشم می خورد.

در دهه 60 نیز شهر زیبا، شروع به توسعه کرد و به شکل امروزی درآمد.     

           

مراکز تفریحی شهر زیبا

 

بوستان مبعث ، پارک کودک ، بوستان شاداب ، پارک شهید بهمنی نژاد ، بوستان امیرکبیر ، بوستان هخامنش و پارک فرهنگ ، فضای سبز وسیع محله شهر زیبا هستند.     

قهوه خانه پروین ، رستوران بیگ بنگ ، فست فود اسپایسی ، کافه اساطیر ، رستوران بابا رحیم ، پیتزا مزمز ، رستوران زیبا و طباخی زیبا از معدود رستوران های شهر زیبا هستند.

 

مراکز آموزشی و فرهنگی شهر زیبا

 

موسسه فرهنگی و هنری همای سعادت ، سرای محله شهر زیبا ، مدرسه ابوذر غفاری ، دبستان شهید حسین لواسانی ، دبیرستان سمیه ، دبیرستان نمونه دولتی عفاف ، دبستان صمدایی ، هنرستان عفاف ، دانشگاه علمی کاربردی سازمان زندانها و دبیرستان حضرت مریم ویژه آشوریان ، مراکز آموزشی و فرهنگی مهم در شهر زیبا هستند.

 

مراکز درمانی و ساختمان های مهم شهر زیبا

 

مجتمع قضایی شهید مفتح، کانون اصلاح و تربیت و انجمن آشوریان تهران، ساختمان های مهم در شهر زیبا هستند . مرکز توسعه پزشکی و جراحی مهر نیز تنها مرکز درمانی در این محله است.

               

تاریخ : 1398.02.10
نویسنده : Modiriat
دسته بندی :  محلات تهران
بالا
Your IP is 3.141.152.173