جایگاه A
آشنایی با محله

دروس

محله دروس

 

محله دروس

 

دروس ( Darous ) در منطقه سه شهر تهران واقع شده است .

 

در قسمت شرقی محله قلهک ، در منطقه 3 شهرداری تهران ، محله قدیمی دروس قرار دارد. محله های پاسداران ، گلستان ، قبا و اختیاریه ، دیگر همسایه های محله دروس هستند.

رعایت اصول شهرسازی و بافت اصولی با خیابان بندی درست ، از ویژگی های این محله است که آن را به یکی از گرانترین محله های تهران تبدیل کرده است.

 

جایگاه شهری و جغرافیایی دروس

 

خیابان پاسداران در شرق ، خیابان های مشکانی و نیستان سوم از جنوب ، خیابان هدایت در غرب و خیابان شهید کلاهدوز در شمال، دروس را احاطه کرده اند. از خیابان های مهم این محله می توان به شیدایی ، کماسایی ، یارمحمدی ، نیستان چهارم ، سلیمانیه ، چیذری و راستوان را می توان نام برد.

از لحاظ دسترسی به حمل و نقل عمومی، دروس چندان مناسب نیست و تنها برای رفتن به این محله می توانید از اتوبوس و تاکسی استفاده کنید.

اما از آن جا که این محله در محدوده طرح ترافیک تهران نیست، خودروی شخصی انتخاب مناسب تری برای دسترسی به دروس است. این دسترسی از طریق بزرگراه صدر و خیابان نادر ، بزرگراه همت و خیابان پاسداران و بزرگراه صیاد و خیابان اخوان امکان پذیر است. پمپ بنزین صدف پاسداران نیز در شرق این محله قرار دارد.

 

تاریخچه دروس

 

نام این محله مرکب از دو واژه دره و روس است. دلیل نامگذاری این محله این است که در گذشته اقامتگاه تابستانی روس ها بوده است. در زمان های دور، این محله، روستایی ارمنی نشین بود. اکتشافات باستانی زیادی از بوستان پنجم در دروس انجام شده که نشان دهنده قدمت و خلاقیت فرهنگی اقوام ساکن در این محله بوده است.

 

مراکز تفریحی دروس

 

بوستان شهرزاد، بوستان 22 بهمن و پارک افشار از فضاهای سبز محدود واقع در دروس هستند.

کبابی احتشامیه ، کافه دوناتو ، فست فود هایلا ، سفره خانه سنتی تگرگ ، رستوران لئون ، رستوران شاندیز ماهان ، رستوران گیاهی آناندا ، رستوران ایتالیایی ورنا ، پیتزا علاء الدین ، کافه لاکس ، رستوران عمومی کشتیرانی ، کافه کتاب دیدار و فست فود تهران برگر رستوران های دروس هستند.

 

مراکز آموزشی و فرهنگی دروس

 

دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی ، دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد ، دبستان دخترانه نامی ، دبستان سروش هدایت ، دبستان آیین نیایش ، دبیرستان مفید ، دبیرستان فتح شاهد ، مدرسه سروش ، دبستان سارا ، دبستان سلمه ، دبیرستان فرشته ، دبیرستان مشکوه ، دبیرستان صالح و سرای محله دروس از مراکز آموزشی مهم دروس هستند.

 

مراکز درمانی و ساختمان های مهم دروس

 

بیمارستان هدایت در خیابان یخچال و در کنار مموعه ورزشی دوستان دروس قرار گرفته است.

سفارت خانه های زیادی در این محله وجود دارند که از آن ها می توان به سفارت جمهوری آذربایجان ، سفارت کرواسی ، سفارت آرژانتین ، سفارت قزاقستان ، سفارت پرتقال ، سفارت کلمبیا ، سفارت مجارستان و سفارت اسپانیا اشاره کرد.

دفتر نمایندگی یونیسف نیز در جنوب دروس واقع شده است.

 

تاریخ : 1398.02.09
نویسنده : Modiriat
دسته بندی :  محلات تهران
بالا
Your IP is 3.135.200.211