جایگاه A
آشنایی با محله

شهرآرا

محله شهرآرا

 

محله شهرآرا

 

شهرآرا ( Shahrara ) در منطقه دو شهر تهران واقع شده است .

 

 

محله شهرآرا یکی از محله های واقع در منطقه 2 تهران است . این محله علی رغم اینکه قدمت چندانی ندارد ، اما از محبوبیت خاصی برخوردار است. شهرآرا دارای فضای سبز دل انگیزی است که زیبایی آن را دو چندان می کند. تهران ویلا ، ستارخان ، پاتریس لومومبا ، دریان نو و شادمهر محله هایی هستند که در همسایگی شهرآرا قرار دارند.

 

جایگاه شهری و جغرافیایی شهرآرا

 

این محله با بزرگراه جلال آل احمد در شمال ، با خیابان ستارخان از جنوب ، خیابان پاتریس لومومبا از شرق و با خیابان های منصوری کیا و نیایش از غرب هم مرز است . برای دسترسی به این محله با حمل و نقل عمومی ، ایستگاه های اتوبوس در خیابان پاتریس لومومبا ، بهترین راه حل هستند . چنانچه قصد استفاده از مترو را دارید ، ایستگاه مترو توحید و شهید مدرس به این محله نزدیک هستند . چنانچه قصد رفت و آمد با خودروی شخصی را دارید ، دسترسی به شهرآرا از طریق بزرگراه جلال آل احمد ، خیابان آزادی و خیابان ستارخان امکان پذیر است. ضمن آن که ایستگاه سوخت گیری در شهرآرا و بهبودی در خیابان ستارخان در دسترس هستند.

 

تاریخچه شهرآرا

 

ساخت و ساز در زمین های این محله از سال 1330 آغاز شد. اما تاسیس محله‌ ی شهرآرا به شرکتی با همین نام باز می گردد. در سال ۱۳۳۶، یک شرکت ساختمانی که شهرآرا نام داشت، زمین های این محله را خریداری کرد. این زمین ها در ابتدا خالی از سکنه بود. در اطراف این زمین ها باغ هایی قرار داشت که اهالی طرشت مالک آن ها بودند . پس از خرید زمین ها ، این شرکت با مدیریت مهدی دریانی ، آغاز به ساخت و ساز در این محله کرد.

 

اماکن مذهبی شهرآرا

 

مسجد و حسینیه مکتب الصادق ، مسجد الزهرا ، کلیسای نومای رسول ، مسجد حضرت ابوالفضل ، حسینیه دریانیها و حسینیه شهرآرا در این محله قرار دارند.

 

مراکز تفریحی و ورزشی شهرآرا

 

فست فود اسپایسی ، رستوران ذغالی ، کافه لیوان ، فست فود دوراتو ، فست فود مهران ، پیانو و های برگر ، سفره خانه سنتی جزیره و ام الرصاص ، کافه رستوران هوکافروت ، فست فود ژینورا ، کافه رستوران گلاره ، پیتزا ژوان ، کافه کلون، پیتزا میخوش شهرآرا ، رستوران مستر باربیکیو و رستوران شمس العماره از مهم ترین رستوران های محله شهرآرا هستند.

بوستان زنبق ، بوستان ملکوتی ، بوستان شهرآرا ، بوستان صنوبر و بوستان ستارخان ، فضای سبز این محله را تشکیل می دهند.

باشگاه پینگ پونگ شهرآرا و استخر گلایل سفید دو مکان ورزشی در شهران هستند.

 

مراکز درمانی و اداری شهرآرا

 

مهم ترین مرکز درمانی در شهران بیمارستان بزرگ دولتی رسول اکرم است. درمانگاه دریانیها دیگر مرکز درمانی شهرآرا است.

از ادارات مهم در این محله، اداره گذرنامه و بنیاد فرهنگ جمهوری اسلامی رامی توان نام برد.

 

مراکز آموزشی و فرهنگی شهرآرا

 

دبیرستان دخترانه نرجس، دبیرستان دخترانه زنده یاد غفاری ، آموزشگاه پسرانه راه اندیشه ، دبیرستان علامه حلی چهار ، خانه فرهنگ شهرآرا ، دبستان باربد خراسانی ، دبیرستان علامه حلی 6 ، دبستان یگانه و سرای محله شهرآرا از مراکز آموزشی و فرهنگی در شهرآرا هستند.

 

تاریخ : 1398.02.09
نویسنده : Modiriat
دسته بندی :  محلات تهران
بالا
Your IP is 3.12.36.147