جایگاه A
آشنایی با محله

پونک

 محله پونک

 

محله پونک

 

پونک ( Pounak ) در منطقه دو شهر تهران واقع شده است .

 

محله پونک یکی از محبوب ترین محله های تهران است . بخشی از این محله در منطقه 5 و بخش دیگری از آن در منطقه 2 شهرداری قرار دارد . پونک محله ای خوش آب و هواست که دسترسی مناسبی به مراکز خرید و دیگر امکانات شهری دارد. شهرک غرب ، ایوانک ، کوی نور ، المهدی و سردار جنگل ، همسایه های این محله هستند. پونک سه بخش دارد ، پونک شمالی، پونک جنوبی و یک بخش که در شرق بزرگراه اشرفی اصفهانی قرار دارد.

 

جایگاه شهری و جغرافیایی پونک

 

این محله از شمال با بلوار سیمون بولیوار، از جنوب با بزرگراه همت، از شرق با بوستان نهج البلاغه 2 و از غرب با بلوار سردار جنگل هم مرز است. برای دسترسی به این محله با حمل و نقل عمومی، اتوبوس های تندرو در بزرگراه اشرفی اصفهانی بهترین راه حل هستند. میدان پونک دارای یک ایستگاه تاکسیرانی است که از مناطق مختف تهران به پونک تاکسی دارد. برای رفت و آمد به پونک با خودروی شخصی، دسترسی از طریق بزرگراه همت، آبشناسان، اشرفی اصفهانی، یادگار امام و هاشمی رفسنجانی امکان پذیر است. بلوارهای عدل، همیلا، میرزابابایی و مخبری ، از مهم ترین بلوارهای این محله هستند.

 

تاریخچه پونک

 

پونک در ابتدا روستایی بود به همین نام، که باغ های توت فراوانی داشت. به دلیل این که زمین های این ده سرشار از پونه بود، پونک نام نهاده شد. درختانی در پونک وجود دارند که قدمت آن ها به 800 سال میرسد. این موضوع نشان می دهد که قدمت ده پونک بسیار زیاد بوده است.

 

اماکن مذهبی در پونک

 

مهم ترین مکان مذهبی این محله، آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی است. مساجد بقیه الله الاعظم، مسجدالنبی، امام حسین(ع)، حسینیه پونک و نمازخانه اهل سنت پونک، از جمله اماکن مذهبی در پونک است.  

 

مراکز تفریحی و ورزشی پونک

 

بوستان بزرگ نهج البلاغه 2 یکی از مهم ترین مراکز تفریحی پونک است که پذیرای شهروندان از سراسر تهران است. بوستان های پونک، سپهر، جهاد، استاد نظری، غزل، هفت لنگ، ترافیک، اردیبهشت، آبنوس، نیایش و یاس دیگر بوستان های این محله هستند.

مجموع ورزشی شهید محمد غروی، مهم ترین مکان ورزشی پونک است.

جگرکی پاتوق، کافه وود، نارمک مک دونالد، باغ رستوران صبا، رستوران اصیل، رستوران ایتالیایی سوفیا، کافه هیروکام، رستوران دیس، رستوران کوک، رستوران باغ لاله، رستوران های  سنتی ترمه و باغستان، رستوران هویزه، رستوران اصل تبریز، رستوران شاندیز غرب و کافه گریل ببک، از جمله رستوران ها و کافه های مهم پونک هستند.

مرکز خرید بزرگ بوستان، مرکز خرید جام جم همت و مرکز تجاری همیلا از جمله مراکز خرید مهم محله پونک هستند.

 

مراکز آموزشی و فرهنگی پونک

 

هنرستان پسرانه هتلداری و گردشگری پارسیان، دبستان مصباح، مرکز پیش دبستانی ترنج، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، مدرسه دخترانه شهید فلاح زاده، دبیرستان دخترانه جهاد، دبستان دخترانه 13 آبان، هنرستان کارآموز، دبستان غیر دولتی مبینا، مجتمع آموزشی دخترانه رضوان تهران، آکادمی فوتبال نکونام، حوزه علیمیه خواهران فاطمه الزهرا، مدرسه اخلاص، موسسه فرهنگی و ورزشی رزم آوران وارسته و سرای محله پونک شمالی، از مهم ترین مراکز آموزشی و فرهنگی پونک هستند.

               

تاریخ : 1398.02.09
نویسنده : Modiriat
دسته بندی :  محلات تهران
بالا
Your IP is 18.234.154.197