جایگاه A
جایگاه B
جایگاه B
جایگاه D-1
جایگاه D-1
جایگاه D-1
جایگاه D-1

لوله کشی در مفتح

زمانی که به ساخت یک بنا می اندیشید، قطعا از مواردی که در لیست کاری تان قرار می دهید لوله کشی است؛ افراد بسیاری هستند که این کار را می توانند برای شما انجام دهند؛ اما بهتر است جهت کسب نتیجه بهتر و رضایت مشتریان تان از اشخاص متخصص که به آن ها نصاب لوله کش گفته می شود، برای انجام آن جهت همکاری دعوت به عمل آورید؛ به خصوص برای لوله کشی در آپارتمان ها حضور متخصصان کاربلد که مسلط بر کار تاسیسات ساختمان هستند به شدت نیاز خواهد بود. مچنین همان گونه که ذکر شد،به دلیل کسب رضایت مشتری و جلوگیری از هر گونه خرابی و آسیب به ساختمان حتما مسئله لوله کشی را جدی بگیرید.

اما در این مطلب به بررسی لوله کشی در مفتح خواهیم پرداخت؛ پس اگر در خصوص لوله کشی در مفتح و یا لوله کشی آب در مفتح مسئله ای ذهن تان را درگیر کرده با این مطلب همراه شوید.

 

لوله کشی مفتح

 

انواع سیستم های لوله کشی ساختمان در مفتح

 

لوله کشی در مفتح با توجه به نوع آن که در کدام دسته بندی لوله کشی آب و فاضلاب، لوله کشی پکیج و شوفاژ، لوله کشی آب سرد و گرم و لوله کشی گاز جا می گیرد متفاوت خواهد بود. همچنین این تفاوت می تواند با جنس لوله ای که برای انجام لوله کشی های نام برده انتخاب و استفاده می نمایید، بیشتر و گسترده تر نیز باشد.در ادامهبه ترتیب به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

 

 

لوله کشی آب و فاضلاب مفتح

 

لوله کشی آب و فاضلاب همان گونه که قبلا گفته شد باید زیر نظر شخص لوله کش انجام شود؛ تا از بروز هر گونه مشکل، گرفتگی چاه فاضلاب و بوی نامطبوع حاصل از آن جلوگیری شود.

لوله کشی فاضلاب در مفتح به دو صورت سنتی و مدرن انجام شده است؛ لوله کشی مدرن در مفتح شامل استفاده از هواکش ونت و لوله های فاضلاب با جنس فولاد، چدن و گالوانیزه نیز می باشد؛ و البته باید گفت در سیستم لوله کشی حمام مفتح هم از سیستم های لوله کشی آب و فاضلاب نیز استفاده شده است.

در بررسی لوله کشی فاضلاب مفتح باید گفت لوله کشی آن به سه بخش تقسیم می شود:

1 لوله کشی هواکش ساختمان: جهت برطرف کردن بوی بد و مطبوع نمودن هوا و جریان آن می باشد.

2 لوله کشی سیفون: با نگه داشتن مقداری از آب در مسیر فاضلاب جهت مطبوع نمودن هوا به کار می رود.

3 لوله کشی افقی: آخرین مرحله و نقطه از لوله کشی فاضلاب مفتح است که هدایت فاضلاب ساختمان را پس از خروج از لوله های عمودی و قائم به بیرون بر عهده دارد.

 

 

لوله کشی پکیج و شوفاژ در مفتح

 

یکی از مهم ترین لوله کشی ها برای پکیج و شوفاژ ساختمان می باشد. پکیج در کابینت، دیوار و تراس نصب می شود؛ لازم است بدانید لوله کشی پکیج و آب در مفتح به یکدیگر مرتبط هستند و اگر لوله کشی آن دو به صورت انشعابی باشد، لوله کشی شوفاژ هم انشعابی خواهد بود. لوله کشی پکیج و شوفاژ در مفتح به دو صورت روکار و توکار انجام می شوند.

 

لوله کشی پکیج و شوفاژ در مفتح به صورت روکار

 

از معروف ترین لوله کشی های پکیج و شوفاژ در مفتح، لوله کشی به صورت رو کار است به این دلیل که این روش جهت هرگونه تعمیرات و بازسازی لوله های قدیمی، خراب و پوسیده ساختمان ها بسیار راحت خواهد بود. و البته به این صورت انجام می شود که دو لوله کشی آب سرد و گرم به صورت زوج و دوتایی با فاصله مناسب در کنار هم قرار می گیرند؛ از آن جهت باید فاصله لازم وجود داشته باشد چون چسبندگی و اتصال آن ها به هم باعث خرابی و خسارت خواهد شد.

 

لوله کشی پکیج و شوفاژ در مفتح به صورت توکار

 

لوله کشی پکیج و شوفاژ به صورت توکار از طریق یک انشعاب از آب سرد انجام می شود؛ بدین صورت که لوله انشعاب از زیر کار به پکیج می رسد.

 

لوله کشی آب سرد و گرم در مفتح

 

لوله کشی آب سرد و گرم در مفتح مانند لوله کشی آشپزخانه و سیستم لوله کشی آب و فاضلاب می باشد.

به این ترتیب که این لوله کشی باید به دو صورت عمودی و یا موازی و بدون هیچ گونه پیچ و خم صورت گیرد و با فاصله مناسب از هم نصب شوند. و البته این نکته را در نظر بگیرید که قبل از نصب به خوبی مسیر آن را بررسی کنید که لوله ها به منابع برقی یا وسایل برقی و مکانیکی برخورد نداشته باشند.

 

لوله کشی گاز در مفتح

 

جهت انجام لوله کشی گاز در مفتح ابتدا باید به تشکیل پرونده در سازمان نظام مهندسی پرداخت تا ناظر مربوط به این کار از سوی سازمان مشخص شود، سپس مجری یا پیمانکاری را جهت انجام لوله کشی گاز انتخاب می کنید و در نهایت پس از پایان و تاییدیه ناظر، کنتور گاز ساختمان نصب خواهد شد. نکته قابل توجهی که باید در نظر گرفته شود و قطعا ناظرو مجری لوله کشی به شما خواهند گفت این است که لوله های گاز باید از جنس فولادی سیاه و شیرهای گاز توپکی شکل باشند.

 

 

جنس لوله در لوله کشی ساختمان های مفتح نیز حائز اهمیت می باشد که در این قسمت به آن خواهیم پرداخت.

 

لوله کشی درساختمان های مفتح با لوله سفید

 

با تولید لوله های سفید یا پروپیلین، متخصصین ایرانی با آموزش لوله کشی ساختمان با لوله های سفید توانستند خود مقام استاد کاری را در زمینه لوله کشی کسب کنند؛ و به این ترتیب، لوله کشی ساختمان با لوله های سفید در مفتح به بهترین آن تبدیل شد.

البته لوله کشی با لوله های سفید دارای مزایای بسیاری نیز می باشد که برخی از آنان را بر می شمریم:

1 وزن سبک لوله ها

2 مقاومت در برابر ساییدگی

3 انتخاب لوله های سفید به عنوان بهترین روش لوله کشی ساختمان در مفتح توسط اصناف بین المللی لوله کشی صنعتی

4 مقاومت در برابر حرارت تا 90 درجه سانتیگراد

5 کاهش چشمگیر زمان لوله کشی ساختمان

6 مقاومت بسیار بالا در برابر جوشکاری و خراشیدگی

7 مقاوم در برابر انواع مواد شیمیایی، اسیدی و نمک ها

 

شاید جالب باشد بدانید ، در حال حاضر این نوع از لوله کشی به عنوان جدیدترین روش لوله کشی در مفتح معروف و شناخته شده می باشد. امیدواریم اگر قصد لوله کشی در مفتح را دارید، این مطلب توانسته باشد به برخی از سوالات شما پاسخگو باشد.

 

 

هزینه های لوله کشی گاز مفتح

از جمله موارد موثر در قیمت تمام شده لوله کشی گاز در مفتح باید به محل اجرای پروژه گازکشی ، تعداد طبقات ، فشار گاز در ساختمان ، توکار یا روکار بودن لوله کشی گاز ، پروژه مورد نظر خرده کاری باشد یا یک روال کامل و کاربری ساختمان اشاره نمود ؛ به منظور دریافت مشاوره های لازم در زمینه بهترین لوله کشی گاز مفتح با شماره تلفن های سرویسکاران تماس بگیرید .

 

 

( آندیالند هیچ مسئولیتی درقبال خدمات باربری ها ندارد )

 

تاریخ : 1400.06.15
نویسنده : Modiriat
دسته بندی :  لوله کشی
بالا
تاسیسات نوین تهران
Your IP is 35.168.113.41