جایگاه A

نان‌ های رنگی حاوی ویتامین‌

با بیان اینکه بسیاری از نان‌های مصرف مردم حاوی مواد ارزشمندی نیست، گفت: نتایج تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا ثابت کرده است که مصرف بیسکویت و کیک به دلیل استفاده زیاد از چربی، مواد نگهدارنده و قند می‌تواند موجب از دست دادن حافظه و فراموشی شود و این درحالی است که طی یک دهه اخیر بیسکویت‌ها بخشی از صبحانه کودکان را تشکیل می‌دهند.

آندیالند

وی از انجام مطالعاتی در این زمینه خبر داد و یادآور شد: در این مطالعات به فرمولاسیون گیاهی برای تولید نان‌های رنگی ویتامینه دست یافتیم که حاوی ویتامین‌ها و عناصر مختلف مورد نیاز بدن است.

 

قائمی، "هویج"، "اسفناج"، "لبو"، "پاپریکا" و "زرد چوبه" را از جمله گیاهان استفاده شده در این نان‌ها دانست و یادآور شد: رنگدانه‌ها و ویتامین‌هایی که از این گیاهان برای تولید نان‌های رنگی به کاربرده شد، علاوه بر آنکه مقاومت در برابر گرما دارد، حاوی عناصری چون "آهن"، "روی" و "ویتامین A" است.

باربری در فرمانیه

مجری طرح با بیان اینکه در این نان‌ها از هیچ مواد شیمیایی استفاده نشده است، اضافه کرد: از آنجایی که نان قوت غالب مردم ایران است، اضافه کردن این ویتامین‌ها به نان و جایگزین شدن آن در سبد غذایی کودکان می‌تواند به شکل جهشی مشکلاتی نظیر فقر آهن را در کودکان کاهش دهد.

 


نویسنده : Modiriat
بالا
Your IP is 3.135.216.174