جایگاه A

جنگل‌ های هیرکانی استان سمنان

علی‌نقی حیدریان در آئین نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز که با حضور استاندار سمنان در شهرستان مهدیشهر آغاز شد اظهار کرد: در کل گستره استان سمنان 352 هزار هکتار جنگل وجود دارد که سهم جنگل‌های ارزشمند هیرکانی از آن 58 هزار هکتار است.

آندیالند

وی ادامه داد: 152 هزار هکتار از جنگل‌های استان سمنان را درختان سوزنی برگ  و ۱۴۲ هزار هکتار آن را جنگل‌های تاغ و بیابانی و...تشکیل می‌دهد.

 مدیر کل منابع طبیعی استان سمنان از برنامه‌های این اداره کل برای افزایش پوشش گیاهی در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته 15 هزار هکتار از اراضی استان سمنان بذرکاری شده که بیشتر آن از نوع باریجه بوده است.

 

 حیدریان با اشاره به افزایش طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای بهبود پوشش گیاهی و تنوع‌بخشی و حفظ گونه‌های گیاهی در استان گفت: هم اینک ۲۸ کارگاه بذرکاری فعال در استان سمنان وجود دارد.

 وی با اشاره به آغاز طرح نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز افزود: در طرح نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز مجموعا ۱۴ میلیون نهال در سطح کشور غرس می‌شود که در همین راستا در استان سمنان نیز مجموعا بالغ بر دو هزار و ۸۰۰ هکتار بذرکاری و دو هزار و ۴۸۰ هکتار از اراضی استان نیز با 337 هزار و ۴۰۰ نهال ، جنگل کاری خواهد شد.‌

باربری در ظفر

وی با بیان اینکه در برنامه امروز ، 12 هزار نهال در ۲۱ نقطه استان و در سطحی بالغ بر ۴۵۸ هکتار زمین کاشته می‌شود. اضافه کرد: با توجه به تغییر اقلیم کشور، برنامه نهال‌کاری از آذر ماه امسال شروع و تا اسفند ادامه خواهد داشت.‌ ضمن اینکه در برنامه امروز و در شهرستان مهدیشهر شرکت تعاونی ویاندر شهمیرزاد، ۲۰ هکتار زمین بذر کاری و درختکاری خواهد شد.

 


نویسنده : Modiriat
بالا
Your IP is 3.128.190.102