جایگاه A

مرحله سوم طرح مناسب‌ سازی بوستان‌ ها

درباره اقدامات صورت گرفته در این بوستان‌ها پرداخت و گفت: در این طرح ورودی بوستان‌ها، مسیرهای تردد، دسترسی به فضاهای ورزشی و بازی، دسترسی به آبخوری‌ها، نیمکت‌ها و سایر امکانات و تجهیزات پارکی، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه و ساختمان اداری برای استفاده معلولان  پیش بینی و مناسب‌سازی می‌شود.

 

آندیالند | معاون خدمات شهری شهرداری تهران تاکید کرد: شهرداری تهران اهتمام ویژه‌ای برای مناسب‌سازی بوستان‌ها برای تسهیل در تردد توان‌یابان دارد و با تلاش‌ها و پیگیری‌های این معاونت و همت مناطق ۲۲گانه مرحله چهارم مناسب‌سازی بوستان‌ها تا پایان اسفندماه سال جاری به اتمام خواهد رسید و طی آن ۴۴ بوستان دیگر نیز مناسب سازی خواهد شد.

 

یزدانی خاطرنشان کرد: طرح مناسب‌سازی بوستان‌ها در مرحله چهارم از تیر ماه سال جاری به اجرا در آمده است که در این طرح، هر منطقه دو بوستان را جهت استفاده معلولان و کم توانان مناسب‌سازی می‌کند.

وی تاکید کرد: با تدابیر صورت گرفته عملیات مناسب‌سازی بوستان‌ها باید در تمامی بوستان‌های جدید الاحداث پیش از افتتاح نیز اجرایی شود.

یزدانی در ادامه به اقدامات سازمان میادین و میوه و تره بار پرداخت و گفت: به همین مناسبت سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در نظر دارد تا به شکل همزمان از ۲۲ میدان و بازاری که برای توان‌یابان اعم از معلولان و جانبازان مناسب‌سازی شده‌اند، بهره‌برداری کند.

 

یزدانی با ذکر این نکته که در این ۲۲ میدان  و بازار میوه و تره بار نسبت به استانداردسازی فضاهای موجود به منظور امکان استفاده آسان و ایمن افراد کم‌توان اقدام شده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری ۲۲ میدان و بازار میوه و تره بار با توجه به استانداردهای تعریف شده برای استفاده معلولان و جانبازان مناسب سازی شده‌اند که از این تعداد هقت میدان و بازار مناسب‌سازی شده در شرق تهران، هفت محل در غرب، یک محل در شمال تهران، چهار محل در جنوب تهران و سه محل در مرکز پایتخت قرار دارند.

 

به گفته یزدانی، علاوه بر مناسب سازی میادین و بازارهای مذکور، بلافاصله استانداردسازی ۴۱ میدان و بازار دیگر نیز آغاز خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران به تحویل و بهره برداری از  دو پروژه مبلمان شهری در حوزه توان یابان به مناسبت ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولان پرداخت و گفت: تحویل ۱۵ مجموعه بازی ویژه کودکان توان‌یاب ،۱۱۰ مجموعه تندرستی ویژه افراد توان‌یاب (بزرگسالان)، توزیع ۲۲ مجموعه تندرستی شش تایی در فاز اول به مناطق ۲۲گانه تا  ۱۲آذرماه ۹۸ و افتتاح پروژه مجموعه فوتبال کانادین (ویژه افراد کانادین – قطع پا) در بوستان لاله واقع در منطقه ۶ از جمله اقدامات سازمان زیباسازی به این مناسبت است.

قالیشویی در حکیمیه

یزدانی به مناسب سازی مجتمع عروجیان در بهشت زهرا(س) برای تردد معلولان اشاره کرد و گفت: اصلاح هندسی رمپ و لوپ ورودی و خروجی این مجتمع جهت تسهیل در تردد توان‌یابان اعم از معلولان، جانبازان و سالمندان به انجام رسیده است همچنین در این مجتمع محلی برای ارائه ویلچر به شکل رایگان به معلولان و سالخوردگان در نظر گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، وی با بیان این که اصلاح هندسی ورودی و خروجی حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) نیز مناسب‌سازی شده است و در این مکان نیز ویلچر رایگان به شهروندان و معلولان ارائه می‌شود، تصریح کرد: مناسب‌سازی ورودی و خروجی و رمپ و لوپ‌ها در قطعات جدید بهشت زهرا(س) نیز برای تردد معلولان و کم توانان به انجام رسیده است.


نویسنده : Modiriat
بالا
Your IP is 52.14.126.74