جایگاه A
رفوی فرض تهران
بهترین رفو کننده فرش تهران
تلفن رفوگری تهران

رفوگری در گیشا

فرش ها یکی از وسایل منزل پرکاربرد در همه منازل ما ایرانیان است . این زیر انداز که انواع مختلفی دارد ، در همه خانه ها وجود دارد. بنابراین همه ما در برهه ای از زندگی نیاز به خدمات مربوط به فرش پیدا می کنیم. اهالی گیشا نیز از این قاعده مستثنی نیستند . فرش ها کف پوش هایی هستن که در ابعاد ، مدل ها و رنگ های مختلفی وجود دارند و در اماکن مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند .

 

فرش های دستبافت ، علاوه بر اینکه به عنوان زیرانداز کاربرد دارند ، ارزش هنری بالایی نیز دارند . بنابراین حفظ و نگهداری از این نوع فرش ها ، اهمیت بسیار زیادی دارد . به همین دلیل یکی از خدماتی که بیشتر ما و  ساکنان محله های مختلف تهران و گیشا به آن نیاز پیدا می کنیم ، شستشو و رفوگری فرش است . رفوگری به عنوان یک هنر و نیز یک حرفه، نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد . تجربه این افراد نیز بسیار تاثیرگذار است. رفوگری فرش های دستبافت علاوه بر کمک به چرخه اقتصادی خانوار گیشا و دیگر نقاط کشور ، در واقع خدمت به میراث فرهنگی ایران است. این کار بیشتر توسط مراکز قالیشویی در گیشا انجام می شود.

 

رفوی انواع فرش در گیشا ، مسئله ای است که نیاز به تخصص و تجهیزات مخصوصی دارد . رفو به معنای مرمت هر گونه آسیب که به فرش ، قالی ، گلیم و گبه وارد شده ، است . نوع این آسیب ها تفاوت داشته و به تبع آن خدمات مرتبط با آن نیز متفاوت است.

 

رفوگری گیشا

 

انواع رفوی فرش و قالی در گیشا

 

نوع آسیبی که فرش دیده است تعیین می کند که آن را چگونه مرمت کنند:

  • رفوگری فرش بید زده در گیشا : فرش هایی که برای مدت طولانی در محیطی بدون رفت و آمد مانند انباری باشند و استفاده نشوند ، دچار بید خوردگی و پوسیدگی می شوند .
  • رفوگری فرش های پوسیده در گیشا : شستشوی نادرست فرش و همچنین استفاده طولانی مدت از فرش های دستبافت الیاف طبیعی مانند پشم و ابریشم و رطوبت زیاد و نور مستقیم خورشید ، باعث پوسیدگی فرش می شوند . برای حل این مشکل نیز به استفاده از خدمات رفوگری در گیشا نیاز پیدا خواهید کرد .
  • رفوگری فرش های ساییده در گیشا : فرش هایی که تحت فشار غیر متعارف قرار داشته باشند ، دچار این آسیب خواهند شد . در این حالت پرزهای روی فرش کم کم از بین می روند . مخصوصا اگر جنس فرش از پشم باشد . با گذشت زمان و بیشتر شدن ساییدگی ، تنها چله فرش باقی خواهد ماند.
  • رفوگری پارگی فرش در گیشا : هر گونه ضربه که با وسایل تیز مانند چاقو به فرش وارد شود و بی دقتی در حمل و نقل ، احتمالا باعث پارگی فرش شما می‌ شود .
  • رفوگری فرش سوخته در گیشا : سوختگی فرش بر اثر افتادن ته سیگار یا ذغال ، یا قرار دادن قابلمه داغ بر روی فرش ایجاد می شود.
  • رفوگری فرش لک شده در گیشا : لکه ها بر اثر ریختن جوهر و انواع رنگ و چربی بر روی فرش ، ایجاد می شوند . برای رفع این لکه ها بهتر است از خدمات تخصصی رفوگری فرش استفاده کنید .
  • رفوگری ریشه های فرش در گیشا : گاهی ریشه های فرش پوسیده شده و از بین می روند ؛ ریشه های فرش را نیز می توان مرمت و رفو کرد.
  • تعمیر شیرازه فرش یا زیگزال دوزی در گیشا: یک نوار چرمی در لبه ها یا به اصطلاح شیرازه فرش دوخته می شود و به دوام شیرازه و فیکس شدن فرش روی سطوحی که لغزنده هستند ، کمک می کند .

 

نحوه رفوگری فرش در گیشا

 

تجهیزات مرمت و بازسازی برای انواع فرش و قالی مختلف هستند . این ابزار شامل چاقوی بافت ، نخ و سوزن ، درفش ، موم ، انبردست ، کلاف‌های هم‌جنس فرش ، دفین و انگشتانه هستند که از دیرباز نیز مورد استفاده استادکاران قرار گرفته است . برای رفوگری فرش در گیشا ، در ابتدا فرش را شستشو می دهند.در مرحله بعدی گره‌ هایی راکه دچار آسیب‌ دیدگی شده اند را با ابزاری مانند سوزن و درفش از مابقی فرش جدا میکنند. اگر بخشی از قالی که آسیب‌ دیده است، وسیع باشد ، آن را در یک قاب چوبی مخصوص قرار می دهند. سپس مجددا تارکشی و گره‌زنی انجام می‌شود تا زمانی که فرش کاملا مرمت شود.

 

مزایای رفوگری فرش در گیشا

 

رفوگری فرش در گیشا فواید زیادی دارد . یکی از مهم ترین فواید مرمت فرش ، صرفه جویی در هزینه های شما است . زیرا برای خرید مجدد فرش منبع مالی بیشتری نیاز است که بسیار بیشتر از هزینه رفوگری آن است . علی الخصوص اگر فرش آسیب دیده شما دستبافت باشد . در مورد فرش های دستبافت، ارزش هنری نیز حائز اهمیت بسیاری است. بنابراین رفوی آن ها این ارزش را حفظ کردهو به عمر مفید آن اضافه می کند. مزیت دیگر استفاده از خدمات رفوگری فرش در گیشا، کمتر شدن هزینه حمل و نقل و سرعت بیشتر خدمت رسانی به اهالی این محله است.

کیفیت رفوگری بسیار اهمیت دارد زیرا در صورتی که این کار کیفیت لازم را نداشته باشد، موقتی خواهد بود و آسیب باز می گردد. زیرا رفوگری استاندارد در گیشا در واقع بافت مجدد بخشی از فرش است. به طور مثال در زمانی که برخی از فرش ها در اثر تابش نور شدید و یا ریختن مواد شوینده و سفی کننده دچار رنگ پریدگی می شوند، با ماژیک موقت رنگ زده می شوند. این نوع ترمیم و رنگرزی دوام چندانی ندارد. در برخی موارد که  آسیب فرش بسیار زیاد باشد، امکان مرمت آن وجود ندارد.

 

هزینه رفوگری فرش در گیشا

 

نرخ رفوگری فرش در گیشا به عواملی بستگی دارد و توسط اتحادیه قالیشویی تعیین شده است . رفوگری فرش در محله های مختلف نیز نرخ متفاوتی به نسبت گیشا دارد. ابعاد فرش، یکی دیگر از عواملی است که در قیمت گذاری موثر است. نوع فرش و گلیم، گبه، قالی و یا موکت بودن آن نیز حائز اهمیت است. به طور مثال رفوگری فرش بلژیکی، با فرش پلی استر و فرش دستبافت ابریشمی متفاوت انجام می شود. بنابراین هزینه نهایی آن متفاوت خواهد بود. دستبافت یا ماشینی بودن فرش نیز در تعیین نرخ رفوگری مهم است. میزان آسیب و نوع آن نیزعامل تاثیر گذاری خواهد بود. هزینه حمل و نقل فرش نیز در هزینه نهایی محاسبه می شود کا در صورت استفاده از خدمات رفوگری فرش در گیشا ، برای ساکنان ، بسیار پایین تر و به صرفه تر خواهد بود. هر چه میزان آسیب دیدگی قالی بیشتر باشد، هزینه مرمت آن نیز بالاتر خواهد بود. کیفیت این خدمات در مراکز مختلف در گیشا با همتفاوت دارد، به همین دلیل برای انتخاب مراکز رفوگری فرش ارزان قیمت در گیشا ، به میزان کیفیت ارائه خدمات و رضایت مشتری آن ها در گذشته نیز توجه ویژه ای داشته باشید.

 

چگونه می توان از خدمات رفوگری فرش در گیشا استفاده کرد

 

در صورتی که در گیشا نیاز به ترمیم و مرمت فرش های خود داشته باشید ، می توانید با مراکز قالیشویی در این محله که خدمات رفوگری فرش را نیز دارند تماس برقرار کنید . برای یافتن بهترین رفوگری فرش در گیشا، کافی است این عنوان را در اینترنت جستجو کنید و پس از مقایسه کیفیت و قیمت ، با آن ها تماس بگیرید . خدمات رفوگری فرش در منزل در گیشا نیز در دسترس اهالی قرار دارند . در این نوع خدمت مرتبط با رفوگری ، هزینه حمل و نقل وجود ندارد و سریع تر در دسترس قرار می گیرد . آسیب ها و لکه های سطحی در این نوع خدمات قابل رفع هستند . خدمات آنلاین رفوگری فرش در گیشا نیز وجود دارند.

 

 

 

( آندیالند هیچ مسئولیتی درقبال خدمات رفوگری در گیشا ندارد )

 

تاریخ : 1401.01.03
نویسنده : Modiriat
دسته بندی :  رفوی فرش در تهران

مطالب مشابه

بالا
Your IP is 18.209.209.246