جایگاه A

منطقه پرواز ممنوع بر فراز لیبی

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود در سال ۲۰۱۹ میلادی در رم، خاطرنشان کرد: ما فقط با دو ارتش در لیبی مواجه نیستیم بلکه با اشخاص مسلح و قبایل نیز روبرو هستیم که این کشور را به صورت غیر قابل تصوری تکه تکه کرده است. این موضوع درست نیست که می‌توان با راه حلی نظامی، ثبات را طی چند هفته به لیبی بازگرداند.

آندیالند

 وی در ادامه افزود: ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز لیبی می‌تواند ابزار مناسبی برای برقراری آتش‌بس و صلح و نیز توقف اقدامات جنگی در این کشور باشد.

 

کونته تاکید کرد که در جریان گفت‌وگو با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از وی خواسته است که از انجام عملیات زمینی در لیبی جهت حمایت از دولت وفاق ملی لیبی به رهبری فائز السراج امتناع کند.

 

نخست وزیر ایتالیا همچنین تصریح کرد: عملیات ترکیه مسیر را در مقابل تشدید تنش نظامی غیرقابل تصوری باز می‌کند و تلفات زیادی را در میان غیرنظامیان به وجود می‌آورد و به هیچ‌کس اجازه تحقق پیروزی را نخواهد داد.

 

پیشتر دولت وفاق ملی لیبی از آنکارا خواسته بود کمک هوایی، زمینی و دریایی برای مقابله با حملات نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" تحت فرماندهی خلیفه حفتر ارائه دهد.

قالیشویی در کلاهدوز

بعد از سال ۲۰۱۱ میلادی که معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی در جریان ناآرامی‌ها با حمایت ناتو بعد از چهار دهه ماندن در قدرت برکنار و کشته شد، این کشور نفت‌خیز  بحران‌های جدیدی به خود دید. لیبی از آن زمان شاهد ظهور دو رقیب در کرسی قدرت بوده است؛ خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی در قسمت شرق این کشور و دیگری دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته می‌شود.


نویسنده : Modiriat
بالا
Your IP is 3.19.56.45