جایگاه A

هوای یزد سالمتر از پارسال

نیره پورملایی از کاهش روزهای آلوده استان یزد در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال، تصریح کرد: طی ۹ ماهه ابتدای امسال، استان یزد به لحاظ آلودگی هوا دارای ۲۱ روز با شاخص‌های کیفی بالاتر از حد مجاز بوده که نسبت هب سال گذشته ۱۰ روز آلوده کمتری داته است.

آندیالند

وی در ادامه تصریح کرد: ۱۸ روز از این ایام میانگین شاخص هوا ۱۱۹ یا به عبارتی وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس(شاخص‌ کیفی بین ۱۰۱ تا ۱۵۰) بوده، میانگین شاخص دو روز نیز ۱۵۷ به معنای وضعیت ناسالم برای تمام افراد(شاخص کیفی ۱۵۱ تا ۲۰۰) و تنها یک روز نیز به دلیل داشتن شاخص کیفی ۲۱۵ دارای وضعیت بسیار ناسالم(شاخص کیفی ۲۰۱ تا ۳۰۰) بوده که البته این یک روز نیز پایدار نبوده و خوشبختانه تا این مدت گذشته از سال روزی با وضعیت خطرناک یعنی با شاخص بالای ۳۰۰ نداشته‌ایم.

 

پورملایی عمده روزهای دارای وضعیت ناسالم و بسیار ناسالم استان را مربوط به فصل تابستان و ناشی از ورود گرد و خاک به استان خواند و گفت: افزایش غلظت آلاینده‌های صنعتی و ترافیکی در بروز روزهای آلوده برای استان یزد نقش نداشته است.

 

وی با تایید این که یزد نسبت به بسیاری از استان‌های کشور حتی استان‌های همجوار در زمینه آلودگی هوا از وضعیت قابل قبولی برخوردار است، گفت: دو مسئله در آلودگی هر منطقه تاثیرگذار است که یکی از این موارد عوامل طبیعی شامل اقلیم، دما، رطوبت و فصول سال و عامل دیگر عوامل غیرطبیعی مانند آلاینده‌های صنعتی، شهری و ترافیکی و غیره است.

وی افزود: البته گاهاً این عوامل با تاثیر بر دیگری بر غلظت آلاینده‌ها می‌افزایند به طوری که در برخی شهرها عوامل طبیعی راه را برای فرار آلاینده‌های مسدود می‌کنند و با قرار گرفتن لایه گرم میان دو لایه هوای سرد، غلظت آلاینده‌ها پیوسته افزایش می‌یابد.

قالیشویی در پونک

مدیر کل محیط زیست استان در پایان همه افراد جامعه را در بروز آلودگی یک شهر یا منطقه سهمی دانست و تصریح کرد: علاوه بر غلظت آلاینده‌ها که از سوی منابع مصنوعی در این فصل نمود بیشتری دارد، همه افراد اعم از یک زن خانه‌دار تا یک تولیدکننده بنزین نیز در آن سهم دارند چرا که حتی روش‌های دفع زباله نیز در کنار صنایع، معادن، خودروها و معاینه فنی نداشتن آنها نیز از مصداق‌های تاثیرگذار در آلودگی هوا هستند لذا همه مردم نسبت به کاهش آلایندگی برای داشتن هوایی سالم‌تر اهتمام داشته باشند.

 


نویسنده : Modiriat
بالا
Your IP is 3.137.161.222