جایگاه A

مدرسه ویژه استثنایی‌ ها و مبتلایان به اوتیسم

سیدجواد حسینی در دیدار با استاندار سمنان  از تعهد این سازمان برای ساخت چهار مدرسه برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و مبتلایان به اوتیسم در استان سمنان خبر داد و اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی کشور علاوه بر این تعهد احداث این چهار فضای آموزشی در این سفر متعهد شدیم که یک مجموعه آب درمانی را نیز در استان احداث کنیم.

آندیالند

وی با بیان اینکه خدمت در آموزش و پرورش استثنایی یک افتخار برای همکاران ماست ادامه داد: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش و خصوصا سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور داشته و این توجه ویژه در لایحه بودجه سالیانه دولت کاملا به چشم می‌آید.

 

 رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم تا آثار کمبود بودجه در آموزش و پروش را در هیات دولت و برای مدیران عالی کشور بدرستی تبیین کنیم ادامه داد: با وجود اینکه دولت به دلیل تنگناهای مالی ناشی از تحریم در بودجه سال آینده کشور رشد ۸ درصدی بودجه را لحاظ کرده اما رشد اعتبار آموزش و پرورش را بر مبنای ۲۳ درصد برنامه ریزی کرده است که این خود گویای توجه ویژه مسئولان ارشد کشور به آموزش و پرورش است.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش تقریبا چهار برابری بودجه آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید گفت: بودجه آموزش و پرورش در سال 92 و در آغاز کار این دولت تقریبا برابر با 15 هزار میلیارد تومان بود که این رقم امروز به بیش از 57 هزار میلیارد تومان رسیده است.

 

حسینی با اشاره به برخی مشکلات این سازمان در بعد نیروی انسانی افزود: یکی از طرح‌های آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم و نیروی انسانی، طرح آموزش تماتم وقت ( سی ساعته) بود که در حال حاضر بیش از 30 هزار نیرو در قالب آن به کار تعلیم و تربیت مشغولند.

 

وی سهم استان سمنان از اجرای این طرح را 500 نیرو برشمرد و خاطرنشان کرد: این نیروها در سراسر کشور و از جمله استان سمنان به‌صورت تمام‌وقت به تدریس اشتغال دارند.

ایزوگام تکاوران

به گزارش ایسنا همچنین علیرضا آشناگر استاندار سمنان نیز در این دیدار  با حسینی ، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از آموزش و پرورش به‌عنوان سنگ بنای پیشرفت نام برد و گفت: آموزش و پرورش از پایه‌های اصلی توسعه در کشور است و همین رو همه مسوولان وظیفه داریم در راستای اعتلای بیش از پیش آن بکوشیم.

 


نویسنده : Modiriat
بالا
Your IP is 3.133.156.156