جایگاه A

واکنش‌ های جهانی به بحران پناهندگان

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز گذشته (سه‌شنبه) در اولین مجمع جهانی ملل متحد که به دنبال راهکاری برای حل معضل آوارگی است، اظهار داشت: جهان باید شیوه واکنش به مشکلات پناهندگان را تغییر داده و برای کشورهایی که به تمامی آنان پناه داده‌اند اقدامات بیشتری انجام دهد.

آندیالند

گوترش طی سخنرانی در مجمع جهانی پناهندگان افزود: برای حفاظت از پناهندگان باید بیشتر تلاش کرد، حقوق آنان را محترم شمرد و به  دلایلی که آنان را مجبور می‌سازد تا خانه‌های خود را ترک کنند توجه کرد.

دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه اکنون بیش از هر زمان دیگری به همکاری‌های بین‌المللی و اقدامات موثر و کاربردی نیازمندیم، تاکید کرد: باید به دنبال پاسخ‌های بهتری به افرادی باشیم که از کشور خود فرار می‌کنند. همچنین باید به جوامع و کشورها کمک کنیم تا پذیرای مهاجران باشند.

 

آنتونیو گوترش با اشاره به پیمان جهانی پناهندگان که سال گذشته در نیویورک به امضا رسید، این پیمان را دستاورد و مسئولیتی جمعی توصیف کرد.   

ایزوگام مطهری

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی سازمان ملل، طبق گزارش سازمان ملل بیش از ۷۰ میلیون نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند که نسبت به ۲۰ سال گذشته افزایش دو برابری داشته و حدود ۲.۳ میلیون نفر بیش از آمار یک سال گذشته شده‌ است. بیش از ۲۵ میلیون نفر از این افراد پناهنده هستند و از مرزهای بین‌المللی عبور کرده و قادر به بازگشت به خانه‌های خود نیستند.

 


نویسنده : Modiriat
بالا
Your IP is 18.218.168.16