جایگاه A

آلودگی هوا عامل مرگ بیمارانی که قلب پیوندی دارند

افرادی که در مناطقی با آلودگی بالای هوا زندگی می‌کنند، ۲۶ درصد بیشتر احتمال مرگ در اثر عفونت پس از دریافت قلب جدید را دارند.

محققان دانشگاه "کیس وسترن رزرو" در اوهایو نزدیک به ۲۲ هزار نفر را که بین سال‌های  ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ میلادی قلب اهدایی دریافت کرده بودند، مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها با دریافت اطلاعاتی در مورد آدرس خانه بیماران به بررسی سطح ذرات آلاینده PM۲.۵ که به خصوص با انتشار گازهای گلخانه‌ای مرتبط است، پرداختند.

آندیالند

بررسی‌ها نشان داد افرادی که در مناطقی زندگی‌ می‌کنند که میزان آلودگی هوا بیش از استانداردهای ملی است،  ۲۶ درصد بیشتر از افرادی که در مناطقی با هوای پاک زندگی می‌کنند، طی ۴.۸ سال اول پس از دریافت قلب اهدایی جان خود را از دست می‌دهند.

 

دریافت کنندگان قلب پیوندی در برابر عفونت‌ها آسیب‌پذیر هستند، چرا که سیستم ایمنی بدن آن‌ها را پس از عمل سرکوب می‌کنند تا احتمال رد شدن اندام جدید توسط سیستم دفاعی بدنِ بیمار کاهش یابد. در این حالت آسیب‌پذیر، بیمارانی که در معرض آلودگی هوای بالا هستند، شاهد التهاب، افزایش فشار خون و مقاومت بیشتر به انسولین هستند.

ایزوگام زرگنده

بنا بر گزارش دیلی میل، تاثیر آلودگی هوا بر مشکلات تنفسی و بیماری‌های قلبی مدت‌هاست که مشخص شده است و در سال‌های اخیر شواهد نگران‌کننده‌ای از تاثیر آن بر ابتلا به زوال عقل و مشکلات رشدی نیز به دست آمده است.

 


نویسنده : Modiriat
بالا
Your IP is 54.90.236.179