جایگاه A

کمبود ذخایر آبی جهان

افزایش دمای جهانی و بالا رفتن تقاضا موجب شده تا ذخایر آبی در دریاچه‌های واقع در ارتفاعات و یخچال‌های طبیعی در مناطق کوهستانی کاهش پیدا کند که این امر موجب می‌شود یک چهارم از جمعیت جهان با کمبود ذخایر آبی مواجه ‌شوند.

آندیالند

به گفته کارشناسان تا اواسط قرن احتمال افزایش ۱.۹ درجه سانتی‌گرادی دما وجود دارد و این درحالیست که میزان بارش‌ها کمتر از ۲ درصد بیشتر می‌شود و رشد ۵۰ درصدی جمعیت را نیز خواهیم داشت که در چنین شرایطی این منابع آبی قادر نخواهند بود فشار مضاعف را تحمل کنند.

 

این تحقیق که با مشارکت ۳۲ محقق انجام گرفت نشان می‌دهد حوضه رودخانه‌ها در قاره آسیا با بیشترین میزان تقاضا مواجه خواهند بود هرچند در دیگر قاره‌ها نیز این مشکل رو به افزایش است.

 

در این مطالعه آمده‌ است: تحلیل رفتن منابع طبیعی آبیِ کوهستانی که محل ذخیره آب در فصل زمستان است بر زندگی ۱.۹ میلیارد نفر و نیمی از نقاط کانونی تنوع زیستی جهان تاثیر منفی خواهد داشت.

ایزوگام تجریش

به گزارش روزنامه گاردین، به گفته محققان تغییرات اقلیمی مجموع اکوسیستم‌های کوهستانی را تهدید می‌کند و اقدامات فوری نیاز است تا بتوان از مهم‌ترین و آسیب‌پذیرترین منابع آب طبیعی جهان حفاظت کرد.

 


نویسنده : Modiriat
بالا
Your IP is 18.117.186.92