جایگاه A
آشنایی با محله

قاسم آباد

محله قاسم آباد

 

محله قاسم آباد

 

قاسم آباد ( Qasem Abad ) در منطقه چهار شهر تهران واقع شده است .

 

 

محله قاسم آباد ، در محدوده ناحیه 7 منطقه 4 شهرداری و در شمال شرقی تهران است . این محله در همسایگی محله ‌های اوقاف ، لویزان ، ازگل و قنات کوثر قرار دارد . در حدود 19000 نفر از جمعیت تهران در قاسم آباد ساکن هستند . بیشتر مساحت این محله را پارک جنگلی لویزان و باغ پرندگان تهران تشکیل می دهد و تنها بخش کوچکی از جنوب این محله مسکونی است.

این محله از چند مجتمع مسکونی تشکیل شده است. مجتمع های مسکونی یاس ، نیلوفر ، بهاران ، لاله و گلستان از جمله این مجتمع‌ ها در قاسم آباد هستند.

 

جایگاه شهری و جغرافیایی قاسم آباد

 

محله قاسم آباد از شمال با بزرگراه بابایی ، از شرق با بزرگراه باقری و خیابان های حسینی و گلستان ، از جنوب با بزرگراه زین الدین و از غرب با خیابان هنگام محدود شده است . بلوارهای کوهستان ، استقلال ، والائیان و شهید مظفری نیا از پر رفت و آمدترین معابر این محله هستند.

ایستگاه مترو در نزدیکی قاسم آباد وجود ندارد اما خطوط اتوبوسی از این محله عبور می کنند. ایستگاه های اتوبوس چهارراه استقلال، گلستان، کوهستان و شکوفه در بلوار استقلال ، ایستگاه های اتوبوس رسولی و سیدالشهدا در بزرگراه بابایی و ایستگاه های اتوبوس لویزان و شیان در خیابان هنگام، راه های دسترسی به این محله هستند.

محله قاسم آباد ، در محدوده طرح ترافیک نیست و می‌ توان از طریق بزرگراه های زین الدین، بابایی و شهید باقری به این محله دسترسی داشت.

 

تاریخچه قاسم آباد

 

این منطقه از قدیمی ترین روستاهای منطقه شمیران بوده که انار آن بسیار معروف بوده است.

 

اماکن مذهبی در قاسم آباد

 

حسینیه انصارالحسین ، مسجد جامع چهارده معصوم ، مسجد باب الحوائج ابوالفضل و مسجد جواد الائمه اماکن مذهبی این محله هستند.

 

مراکز تفریحی و ورزشی قاسم آباد

 

کبابسرای ممتاز مهدی ، فست فود کیان ، فست فود آویشن ، پیتزا متری مهتاب ، پیتزا روناس ، چایخانه سوته دلان ، رستوران تاتار و کافه رستوران آرا در باغ پرندگان ، کبابخانه پامچال ، دیزی سرای مسعود ، رستوران سنتی هزار و یک شب ، سفره خانه سنتی دهقان و کبابی گلستان ، رستوران های مهم قاسم آباد هستند.

علاوه بر پارک جنگلی لویزان و باغ پرندگان ، بوستان آفتابگردان ، بوستان مظفری ، بوستان گلستان بوستان های دیگر این محله هستند.

 

مراکز آموزشی و فرهنگی قاسم آباد

 

دبستان دخترانه هوشمند شهیدان عبدالمعالی ، مدرسه مفید ، دبستان جوانه های علم و فرهنگ و دبستان پسرانه استاد شهریار از مراکز آموزشی و فرهنگی مهم محله قاسم آباد هستند.

 

تاریخ : 1398.02.10
نویسنده : Modiriat
دسته بندی :  محلات تهران
بالا
Your IP is 18.191.13.255