جایگاه A
آشنایی با محله

فرمانیه

محله فرمانیه

 

محله فرمانیه

 

فرمانیه ( Farmanieh ) در منطقه یک شهر تهران واقع شده است .

 

   یکی دیگر از محله های مرفه نشین تهران، فرمانیه است. این محله در شمال شرقی تهران و در منطقه یک شهرداری قرار گرفته است. فرمانیه به داشتن برج های لوکس و مراکز خرید گران قیمت معروف است. مهم ترین خیابان این محله، خیابان فرمانیه است که از انتهای بلوار اندرزگو تا ابتدای خیابان نارنجستان هفتم ادامه دارد. بیمارستان فرمانیه در این خیابان قرار دارد. مرکز خرید کوه نور نیز در تقاطع خیابان فرمانیه و کامرانیه قرار گرفته است.

 

فرمانیه از شرق به خیابان لنگری، از جنوب به بزرگراه صدر و از غرب به خیابان ظهری منتهی می شود. این محله همچنین از شمال با خیابان شهید لواسانی و خیابان جهانبخش هم مرز است.

 

اگرچه فرمانیه بافتی مدرن و امروزی دارد، اما جالب است بدانید که در حدود 200 سال از قدمت آن می گذرد. نام قدیم این محله، از نام فامیل یکی از پرنفوذترین خانواده های قاجار به نام فرمانفرمایان گرفته شده است.

 

محله فرمانیه با محله های پاسداران ، اختیاریه ، کاشانک ، دزاشیب و چیذر همسایه است.

ایستگاه مترو اقدسیه در شمال شرقی فرمانیه قرار دارد. دیگر ایستگاه مترو در این محله ، ایستگاه مترو نوبنیاد در جنوب شرقی آن است. محله فرمانیه در محدوده طرح ترافیک نیست. دسترسی به بزرگراه های صدر، امام علی، ارتش و صیاد شیرازی، برای رفت و آمد خودروهای شخصی به این محله بسیار ساده است. پایانه تاکسیرانی نوبنیاد یکی دیگر از راه های دسترسی به این محله است.

 

اگر شما حیوان خانگی داشته باشید، یکی از بیمارستان های دامپزشکی که می توانید از آن استفاده کنید، بیمارستان دامپزشکی تهران در قسمت جنوب غربی فرمانیه است.

 

بوستان صدر، بوستان دیباجی، بوستان سنبل، بوستان دستواره و بوستان نارنجستان از فضاهای سبز محله فرمانیه به حساب می آیند.

باغ و مدرسه پیترودلا واله سفارت ایتالیا نیز در این محله قرار گرفته اند. فرمانیه دارای مدارس و مراکز آموزشی بسیار زیادی است. از جمله: دبیرستان پسرانه سپهر، دبستان دخترانه آئین روشن، دبیرستان پسرانه رشد، مدرسه بهشت برین، دبستان پسرانه بادباک، دانشگاه صنایع و معدن ایران، دانشگاه علمی و کاربردی خاتم الانبیا و پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله.

 

سفارت کشور سنگال نیز در محله فرمانیه و در خیابان کوهستان هشتم قرار دارد. سفارت نروژ در خیابان دیباجی شمالی نیز از دیگر سفارت های این محله است. سفارت قرقیزستان نیز در خیابان نارنجستان پنجم در بخش شرقی فرمانیه قرار گرفته است. همچنین سفارت هلند نیز در خیابان ارغوان غربی در مرکز فرمانیه در دسترس است.

 

از مجموعه های ورزشی مهم فرمانیه می توان به مجموعه ورزشی دیباجی، ورزشگاه بوکس دیباجی ، آکادمی ژیمناستیک ویوا ، استخر غدیر و سالن ورزشی بانک مسکن اشاره کرد.

 

سرای محله فرمانیه محل برگزاری کلاس ها و دوره های فرهنگی هنری است. این سرا متعلق به شهرداری تهران است. مسجدالرضا ، مهم ترین مسجد فرمانیه در نزدیکی سرای محله فرمانیه قرار گرفته است.

 

مهم ترین کافه ها و رستوران های فرمانیه، رستوران فرمانیه، کافه انزو ، فست فود اکلیپس ، رستوران جوان ، سفره خانه سنتی شاهنامه و کافه دارچین هستند.

 

اگر به دنبال یک هتل مجلل در فرمانیه باشید ، هتل مجلل آرمان  در دسترس شما خواهد بود.

 

 

تاریخ : 1398.02.08
نویسنده : Modiriat
دسته بندی :  محلات تهران
بالا
Your IP is 3.148.102.90