جایگاه A
آشنایی با محله

شهرک گلها

محله شهرک گلها

 

محله شهرک گلها

 

شهرک گلها ( Shahrak Golha ) در منطقه یک شهر تهران واقع شده است .

 

در شمال شرقی تهران و در همسایگی شهرک نفت ، محله کوچک گلها قرار گرفته است. این محله از جنوب با بزرگراه ارتش ، از غرب با بزرگراه امام علی، از شمال با صحرا شرقی و از شرق با بلوار مژدی و خیابان علیزاده احاطه شده است.

 

علاوه بر شهرک نفت ، ازگل ، دارآباد و مینی سیتی از دیگر همسایه های این محله هستند. مهم ترین و بلندترین بلوار در محله گلها، بلوار مژدی است. ایستگاه اتوبوس تندرو اوشان، در بزرگراه ارتش و ایستگاه اتوبوس مژدی در انتهای بلوار مژدی ، محل دسترسی حمل و نقل عمومی به این محله است.

بیشترین مساحت این محله با بوستان ها و فضاهای سبز پوشانده شده است. بوستان بهار در حاشیه بزرگراه امام علی، بوستان باغستان و بوستان دانش در اطراف خیابان دانشگاه، بوستان بزرگ مهرگان در شمال محله گلها و بوستان احمدلو در حاشیه بلوار مژدی، فضای سبز این محله را تشکیل می دهند. در این محله پارک آموزش ترافیک نیز وجود دارد.

 

دو بازار میوه و تره بار شهرک نفت در شرق و بازار میوه و تره بار اوشان در غرب محله گلها قرار دارند.

مسجد حضرت فاطمه در نزدیکی بزرگراه ارتش و مسجد شهید احمدلو در شمال پارک احمدلو، دو مسجد محله گلها هستند.

مراکز آموزشی محله گلها شامل پیش دبستان و مهد کودک گلزار، دبستان پسرانه گل های انقلاب و دبیرستان شهید عسگریان هستند. دانشگاه پیام نور یاران2 در بلوار مژدی، یکی دیگر از مراکز آموزشی این محله است.

 

مجموعه های ورزشی زیادی در محله گلها وجود دارند.باشگاه امام علی، ورزشگاه سرداران شهید، آکادمی بسکتبال کاله، مجموعه ورزشی گلهای دانشگاه،اسکیت پارک لیو در بوستان مهرگان و مجموعه ورزشی رشد از اماکن ورزشی محله گلها هستند.

 

اداره راهنمایی و رانندگی منطقه یک شهرداری تهران، در شرق بوستان مهرگان قرار دارد.

از رستوران ها و کافه های محله گلها می توان به طباخی کالپاچینو، کارن کلاب، رستوران ایتالیایی نیمکت، پیتزا سیب 360، جگرگی دایی علی، پریل سوخاری، کافه رنجور در بوستان مهرگان و کافه عطر سیب اشاره کرد.

 

شهرک گلها لویزان-شیان

در محله لویزان ، در شمال شرقی تهران، مجتمع های مسکونی زیادی وجود دارد. یکی از این مجتمع ها، شهرک گلهاست. این شهرک در خیابان و میدان شاهرضایی واقع شده است. میدان شکوفه نیز در نزدیکی شهرک گلها قرار دارد. برای دسترسی به شهرک گلها در لویزان، می توان از بزرگراه امام علی شمال استفاده کرد.

 

این شهرک در نزدیکی دانشگاه شهید رجایی و پارک بزرگ لویزان قرار دارد.

از جمله امکانات آموزشی شهرک گلها، میتوان به وجود مدرسه طلایه داران 4 در آن اشاره کرد. آموزشگاه زبان انگلیسی نسیم شیان، دبستان دخترانه حقیقت و دبستان پسرانه عمار نیز در نزدیکی این شهرک قرار دارند.

 

در همسایگی شهرک گلها در لویزان، شهرک دیگری به نام شهرک شهید فلاحی وجود دارد.

از اماکن مذهبی نزدیک به شهرک گلها می توان به مسجد علی و زهرا و امامزاده پنج تن لویزان اشاره کرد.

 

تهیه غذای برادران آقا محمدی و کترینگ محمدی در نزدیک شهرک گلها هستند. نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس به شهرک گلها، چهارصد دستگاه لویزان و نزدیک ترین ایستگاه مترو، ایستگاه حسین آباد است که 2/2 کیلومتر با آن فاصله دارد.

 شیرینی فروشی سوییتی، سوپرمارکت آزادی، سوپر مارکت گلها، خشکشویی نگین و داروخانه دکتر عمیدی نیز از دیگر امکانات شهری نزدیک به شهرک گلها هستند.

 

مرکز درمانی که به این شهرک نزدیک است، مرکز بهداشتی درمانی شهید مبارکیست.

در نزدیکی شهرک گلها بانک وجود ندارد اما خودپرداز بانک حکمت در داخل شهرک، در دسترس قرار دارد.

از امکاناتی که در داخل مجتمع مسکونی گلها در لویزان-شیان قرار دارد، کارواش سیار شیان و فروشگاه انارچه هستند .

باشگاه ورزشی شهید فلاحی نیز در دسترس ساکنان شهرک گلها قرار دارد.

 

تاریخ : 1398.02.07
نویسنده : Modiriat
دسته بندی :  محلات تهران
بالا
Your IP is 3.21.100.34