جایگاه A
آشنایی با محله

شهرک نفت

محله شهرک نفت

 

محله شهرک نفت

 

شهرک نفت ( Shahrak Naft ) در منطقه یک شهر تهران واقع شده است .

 

در شهر تهران، دو محله با نام شهرک نفت وجود دارد. یکی از این محله ها در منطقه 1 و دیگری در منطقه 5 واقع شده است. هر دو محله بعد از انقلاب اسلامی ایران ، توسط شرکت نفت ، برای کارکنانش ساخته شد.

شهرک نفت منطقه 1، جزئی از منطقه شمیرانات است. این محله در سال 1360 تا 1364 ساخته شد. این محله در بین خیابان الوند ، خیابان دزفول ، خیابان علیزاده ، خیابان آبادان و خیابان وزارت امور خارجه است. در شرق این محله نیز ، شهرک شهید محلاتی قرار گرفته است. در قسمت جنوب غربی شهرک نفت شرق تهران ، شهرک دانشگاه قرار دارد.

 

برای رفتن به این شهرک می توان از طریق ایستگاه مترو شهید محلاتی و همچنین اتوبوس های تندرو در بزرگراه ارتش استفاده کرد. رفت و آمد به محله شهرک نفت از طریق خودروی شخصی بسیار راحت تر است. زیرا علاوه بر اینکه این محله جزو طرح ترافیک نیست، دسترسی خوبی از بزرگراه ارتش دارد.

دو میدان مهم این محله، میدان مسجد سلیمان و میدان نفت هستند.

 

بعد از ساختمان های مسکونی ، بیشترین فضای محله شهرک نفت اقدسیه را بوستان های کوچک و بزرگ تشکیل داده اند . بوستان خارک، بوستان نگارستان، بوستان گلستان، بوستان کوهستان، بوستان گلدانی، بوستان البرز، بوستان ابرار، بوستان مهر مادر، بوستان سروستان، بوستان هورشید، بوستان لارک، بوستان دارا، بوستان لاوان و بوستان الوند از جمله پارک های شهرک نفت هستند.

 

تنها دو رستوران تهیه غذای مجلسی و کترینگ ته چین در این محله وجود دارد.

دبیرستان دخترانه فضیلت تنها مدرسه در محله شهرک نفت شمال شرقی تهران است.

سرای محله شهرک نفت دیگر فضای آموزشی و فرهنگی، متعلق به شهرداری تهران، در این محله است.مسجد المهدی نیز تنها مسجدی است که در محله شهرک نفت وجود دارد.

 

شهرک نفت منطقه 5، در نزدیکی پونک و در انتهای بلوار سیمون بولیوار واقع شده است. این شهرک نیز پس از شهرک نفت بزرگراه ارتش ، توسط شرکت نفت، برای اسکان کارکنان ساخته شد. شهرک کوهسار ، مرادآباد ، فرحزاد ، چهاردیواری و طالقانی ، محله های هم مرز با شهرک نفت پونک هستند.

خیابان آبشار در شرق، خیابن نفت در جنوب و خیابان معین در غرب این شهرک را احاطه کرده اند. از طریق اتوبوس های تندرو در بزرگراه اشرفی اصفهانی، می توان به این محله در غرب تهران رسید. شهرک نفت پونک نیز در محدوده ترافیکی زوج و فرد قرار ندارد و به راحتی به وسیله خودروهای شخصی قابل دسترسی است.

 

باغ رستوران های فراوانی در اطراف خیابان آبشار، در شهرک نفت قرار گرفته اند. از جمله کافه رستوران های شهرک نفت می توان به کافه بیتوته، باغچه خانوادگی دلنشین، کافه رستوران درباری، کافه دیاکو، باغ خانوادگی مارینا، رستوران سنتی طلائیه، رستوران برکه، رستورا صحرا، باغ ایلیا، رستوران ایرانی کاخ سنگی، رستوران چهل ستون، رستوران سنتی سیری، فست فود پوآچا و تهیه غذای زعفرون هستند.

 

 زمین فوتبال چمن مصنوعی سبزپوشان نفت تهران و بوستان مهدیس دو فضای سبز موجود در شهرک نفت هستند.

شهرداری تهران در شهرک نفت پونک،  گرمخانه بانوان یلدا و گرمخانه مهر مردانرا برای افراد کارتن خواب و بی خانمان تدارک دیده است.

 

تاریخ : 1398.02.07
نویسنده : Modiriat
دسته بندی :  محلات تهران
بالا
Your IP is 3.149.23.112