جایگاه A
آشنایی با محله

سوهانک

محله سوهانک

 

محله سوهانک

 

سوهانک ( Sohanak ) در منطقه یک شهر تهران واقع شده است .

 

 

سوهانک یکی از محله های معروف در محدوده منطقه 1 شهرداری و در شمال شرقی تهران است . سوهانک در همسایگی ازگل ، شهید محلاتی و کوهستان دارآباد قرار گرفته است . با وجود قدمتی که سوهانک دارد ، امروزه ساختمان های بلند و سر به فلک کشیده زیادی در این محله دیده می شوند .

 

جایگاه شهری و جغرافیایی سوهانک

 

سوهانک از شمال با بوستان قائم و کوه های دارآباد ، از شرق با بوستان جنگلی سوهانک ، از جنوب با بزرگراه ارتش جاده لشگرک و از غرب با بلوار قائم ، میدان های جنگلبان و نیایش  محدوده بندی شده است . از معابر مهم این محله می توان به خیابان های لاله ، سوهانی و خندان و میادین سوهانی و پرستو اشاره کرد.

ایستگاه مترو قائم در بلوار قائم و در جنوب غربی این محله قرار دارد. این ایستگاه، ایستگاه پایانی خط 7 مترو تهران است. ایستگاه های اتوبوس زیادی در بزرگراه ارتش به سوهانک دسترسی دارند.

سوهانک تهران در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد نیست و دسترسی نسبتا مناسبی از بزرگراه ارتش و جاده لشگرک به آن وجود دارد.

 

تاریخچه سوهانک

 

پیشینه سوهانک، با توجه به دو درخت چنار قدیمی در مسجد جامع این محله ، در حدود 900 سال تخمین زده می شود. اما پیش از دوران قاجار، این محله روستایی بود که بیشتر مردم آن به کشاورزی و دامداری اشتغال داشتند. قبرستان سوهانک از قدیمی ترین اماکن این محله است که در خیابان ازگلی واقع شده است.

 

اماکن مذهبی سوهانک

 

مسجد جامع سوهانک، حسینیه سوهانک، گلزار شهدای سوهانک ، مسجد نیایش، مسجد جامع نور ولایت، مسجد ابوذرو مسجد امام حسن مجتبی ، اماکن مذهبی سوهانک هستند.

 

مراکز تفریحی و ورزشی سوهانک

 

بوستان لاله، بوستان آسمان ، بوستان نیایش ، بوستان خندان ، بوستان امام خمینی ، پارک ابوذر وبوستان مروارید ، فضای سبز این محله را تشکیل می دهند.

مجموعه ورزشی چند منظوره امام علی وباشگاه سوارکاری زجاجی، در مرکز محله سوهانک قرار گرفته اند.

سفره خانه سنتی باغ شمرون ، کافه رستوران باژوران ، کافه ویونا ، کافه رستوران رزمیلو ، کافی شاپ آواکادو و کافه مکس ، رستوران های محله سوهانک هستند.

مجتمع تجاری نور ، مجتمع تفریحی پردیس ، مرکز خرید پرنیان و مرکز خرید پلاتینیوم مراکز خرید واقع در سوهانک هستند.

 

مراکز آموزشی و فرهنگی سوهانک

 

سرای محله سوهانک ، دانشگاه بین المللی اهل بیت ، مدرسه یاران امام ، دبستان پسرانه خواجه نوری ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و دبستان پسرانه فولادی مراکز آموزشی و فرهنگی مهم محله سوهانک هستند.

 

مراکز درمانی مهم سوهانک

 

مرکز سلامت سوهانک و کلینیک پزشکی و دندانپزشکی غدیر دو مرکز درمانی واقع در سوهانک هستند.

 

تاریخ : 1398.02.07
نویسنده : Modiriat
دسته بندی :  محلات تهران
بالا
Your IP is 52.14.85.76